يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
نخشتين شماره از مجله معماري گروه مجلات همشهري، به‌صورت زيرمجموعه‌اي از مجله «خردنامه» اين مجموعه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجله «خردنامه» گروه مجلات همشهري با زير مجموعه‌هايي چون مجله «الف/ويژه‌نامه کتاب» و مجله «داستان» همشهري، اقدام به انتشار مجله‌اي تخصصي در رشته معماري و شهرسازي با عموان «معماري» کرده است.

نخستين شماره اين مجله که با دو جلد به صورت دوسويه صفحه‌بندي و طراحي شده است، از سويي شامل هفت بخش «اخبار، گزارش و يادداشت‌هاي خبري»، «معماري ايران»، «معماري جهان»، «پرونده»، «تهران‌شهر»، «اسکيس» و «شهرنگاري» است.

بخش «پرونده» اين مجله با دو مطلب «همه چيز درباره معماري زيباترين و مدرن‌ترين پل خاورميانه/جواديه 1389» و «قبل و بعد از پل جواديه در گفت‌و‌گو با مهندسان طراح پروژه/پيش‌درآمدي براي تهران 1390» به پل تازه تاسيس جواديه اختصاص يافته است.

همچنين بخش «اسکيس» شامل پاسخ اهالي فرهنگ و معماران به سوالي با عنوان «اگر دست شما بود خيابان ولي‌عصر(عج) را چه مي کرديد؟» است. کامران عدل با «فرشته‌هايي که کشته شدند»، داوود شهيدي با «و بگذاريم که شهر تنفس کند...»، اميرهوشنگ اردلان با «جاي پاي زندگي»، بهرام دبيري با «پايتخت کشوري هزاران ساله!»، امين حشمتي با «سمفوني منجمد فضا»، پيروز کلانتري با «بياييد «پياده‌راه»‌اش کنيم!» و کامبيز درمبخش با يک کاريکاتور به اين سوال پاسخ داده‌اند.

ديگر سوي اين مجله نيز با عنوان «برساختن آرمانشهر»، يادداشت‌‌هايي را در بر دارد که از ميان آن‌ها مي‌توان به يادداشت سردبير مجله، حميدرضا ابک، با عنوان «درست مثل شهر خدا/تاملي در باب نسبت شهر و آوارگي»، «به داد تهران برسيد معماران/آسيب‌هاي معماري معاصر ايران» از مهدي چمران، «اتوپياي تکنيک/يادداشت‌هاي آرمان‌شهري» از يوسفعلي ميرشکاک و «غزل باغ ايراني/درباره نسبت شعر و معماري» از سيدمحمد بهشتي اشاره کرد.

در اين بخش همچنين يادداشت‌‌هايي از محمود گلابچي، مهدي حجت، فريدون مجلسي، ناصر فکوهي، سيدامير منصوري، منصور عدالتخواه، مجتبي رفيعيان، علي نوذرپور، مهدي کرم‌پور، علي کرمانيان، سروش ظهيرمالکي، سيدمحمد غرضي، پيروز حناچي، علي ياوري، حميد حامدي، جهانشاه پاکزاد، محمدرضا حائري، داور شيخاوندي، حميدرضا صدر و محمود فاطمي عقدا منتشر شده است.



در اين مجله همچنين مطالبي چون «وقتي آفريقا از آرژانتين آغاز مي‌شود/همه چيز درباره برج‌هاي جردن»، «قطري‌ها چگونه دل فيفا را ربودند؟» و «هتل اينترنشنال دوباره ساخته مي‌شود» را مي‌خوانيد. نخستين شماره مجله «معماري» زيرمجموعه «خردنامه» گروه مجلات همشهري ويژه بهمن‌ماه در 156 صفحه گلاسه رنگي در قطع خشتي بزرگ منتشر و با قيمت 4000 تومان عرضه شده است.


نظر شما