دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 از برگزاري مسابقات اينترنتي كتابخواني ويژه عموم خبر داد.

«سيدمحمد حسين حجازي» در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: اين مسابقه از سوي كتابخانه شبانه روزي انديشه و با همکاري کانون کتابخواني فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

رييس فرهنگسراي انديشه افزود: اين مسابقه ويژه عموم و از کتاب نقش ائمه در احياي دين تاليف علامه سيد مرتضي عسگري اجرا مي‌شود.

حجازي با اعلام اينكه سايت كتابخواني آماده همكاري در زمينه‌هاي انتخاب، تهيه سوال و برگزاري مسابقات اينترنتي با سازمان‌ها،‌ كتابخانه‌ها، نويسندگان، ناشران، مساجد و ساير فعالان فرهنگي است، اظهار داشت: علاقمندان براي شركت در اين مسابقه مي‌توانند به آدرس اينترنتي www.ketabkhani.com مراجعه كنند و پاسخنامه‌هاي خود را تا دوم اسفندماه سال جاري ارسال كنند.

وي تصريح كرد: اسامي برندگان مصادف با ميلاد پيامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) خواهد بود. جوايز عمومي مسابقه براي تمامي پاسخ‌گويان صحيح جواب‌ها، كتاب مسابقه بعدي خواهد بود و از جمله جوايز ويژه هزينه زيارت عتبات و مشهد مقدس است.

رييس فرهنگسراي انديشه در ادامه به برنامه‌هاي اين مركز به مناسبت ايام دهه فجر انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: به منظور افزايش و گسترش معرفت عمومي نسبت به انديشه‌هاي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)، نخستين دوره مسابقه بزرگ «امام و يک ايران پيام» در قالب روزنامه ديواري برگزار مي‌شود.

حجازي افزود: در اين مسابقه که با مشارکت آموزش و پرورش منطقه 7 در سطح مدارس اجرا مي‌شود و دانش‌آموزان مي‌توانند در قالب و فرم نقشه ايران و در حدود ترسيم شده نقشه استان‌هاي کشور، در 27 موضوع و محور انديشه‌هاي حضرت امام از قبيل امام و کودکان، امام و شعائر ديني، امام و زنان، امام و کارگر، امام و معلم، امام و دانش آموز و امام و رزمندگان و با استفاده از المان‌هاي اجرائي ساخت روزنامه ديواري (عکس، جدول، نقاشي، دلنوشته، قصه و حکايت) اقدام به تکميل روزنامه ديواري كنند.

وي همچنين به برگزاري جشنواره قرآني فجر اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه كه از سوي خانه قرآن منطقه 7 در نظر گرفته شده است به منظور آشنايي بيشتر نسل جوان با دستاوردهاي انقلاب برگزار مي‌شود.


به گفته حجازي، اين جشنواره در تاريخ 21 بهمن ساعت 9 صبح با مشارکت انجمن خوشنويسان ايران و مراکز قرآني منطقه 7 ويژه همه گروه‌هاي سني در رشته‌هاي خوشنويسي (خط ثلث و نستعليق)، ترتيل خواني، مفاهيم و حفظ قرآن با محوريت سوره‌هاي فجر و واقعه به صورت حضوري در بوستان شهيد آويني واقع اجرا مي‌شود.

نظر شما