شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۲۶۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
مدير کل پيش بيني سازمان هواشناسي با اشاره به تداوم بارش باران و برف در جنوب غرب کشور ،‌از افزايش دماي هوا به نسبت دو روز گذشته در سراسر كشور خبر داد.

پرويز رضازاده در گفتگو با خبرنگار شهر، با اعلام اينكه استانهاي خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، فارس، اصفهان و بوشهر در جنوب غرب و مناطقي در کرمان، خراسان رضوي و خراسان شمالي و مناطق شمال کشور و حواشي ساحل خزر درگير بارش باران هستند گفت: براي روز چهارشنبه استانهاي فارس، بوشهر، کرمان و سيستان و بلوچستان به طور جدي با بارش باران مواجهند و براي روز جمعه پيش بيني مي شود نوار شرقي استان سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و نوار ساحلي شمال درگير بارش باشند.


مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي با بيان اينکه تهران در روز جمعه با بارش پراکنده و کم رمق باران مواجه است تصريح کرد: افزايش دماي هوا به نسبت دو روز گذشته در سراسر کشور محسوس بوده است به طوري که بعد از افت نسبي دما در کل کشور هوا از حالت سرما خارج شده با اين حال دماي هوا طي دو تا سه روز آينده با کاهش جزئي مواجه مي شود که چندان قابل توجه نيست.


وي افزود: بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاههاي سنجش آلودگي، تا پيش از ظهر سه شنبه بر ميزان غلظت تمامي آلاينده هاي هواي تهران نسبت به روز گذشته کاسته شده و شاخص کيفيت هوا در شرايط سالم است.


بر همين اساس ميانگين غلظت تمامي آلاينده ها به غير از ايستگاههاي استانداري و دانشگاه علم و صنعت به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در ساير ايستگاهها در حد مجاز است، به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص کيفيت هوا به غير از مناطق پر تردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم باقي بماند.


رضازاده يادآور شد: از امروز الگوي جديد بارشي وسيعي از غرب و جنوب غرب کشور وارد مي شود که در روز چهارشنبه گستره وسيع تري دارد و به خصوص نيمه غربي و جنوب غرب را به شدت متاثر مي کند. پنجشنبه نيز تمام مناطق کشور با بارش زياد باران مواجه مي شوند که شدت اين بارشها به سمت جنوب تا هرمزگان کشيده مي شود.

نظر شما