يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۶
کد خبر: ۳۲۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
محسن امير يوسفي کارگردان فيلم «آتشکار» عنوان کرد: اين فيلم يک هفته‌اي است که اکران شده اما بعد از پايان جشنواره فيلم فجر تعداد سينماهاي نمايش دهنده اين فيلم افزايش مي يابد.

اين کارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: «آتشکار» در 14 سالن به سرگروهي سينما عصر جديد اکران شده که پس از اتمام جشنواره بيست و نهم فيلم فجر تعداد سينماهاي اين فيلم افزايش خواهد يافت.

وي در ادامه بيان کرد: خيلي از دوستان بر اين تصور هستند که فيلم به دليل اينکه در بخش آنونس جشنواره بيست و نهم سيمرغ بلورين دريافت کرده، در جشنواره نيز اکران مي شود اما اينطور نيست و بدون هيچ تبليغي فيلم بر روي پرده سينما رفت است.


وي تصريح كرد:هنوز تعداد دقيق سالن‌هاي ما مشخص نيست اما به هر حال با توجه به همزماني با جشنواره فجر قطعا در تعداد سالن‌ها محدوديت داريم و طبق قانون مبناي سالن‌ها و زمان نمايش ميزان فروش است و اميدوارم با توجه به استقبالي که شده همه چيز طبق قانون پيش برود.


« آتشکار» دومين ساخته اميريوسفي پس از «خواب تلخ» است که در سال2004 جايزه ويژه دوربين طلايي جشنواره کن را از بخش اصلي و جايزه نگاه جوان را از بخش دوهفته کارگردانان به دست آورد.


آتشکار مسئله‌اي اجتماعي را با درونمايه طنز روايت مي‌کند و داستان يک کارگر آتشکار است که بر سر تصميمي با روح پدرش درگير مي‌شود. در اين فيلم حميد فرخ‌نژاد با چهره‌اي متفاوت ظاهر شده و ساير بازيگران آن غيرحرفه‌اي هستند.

نظر شما