شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه بيداري امروز منحصر به ايران و خاورميانه و شمال افريقا يا مصر و تونس نيست، گفت: امروز در همه جهان در امريكاي لاتين، افريقا، اروپا، آسيا و همه جاي جهان حركت آغاز شده است و توجه به توحيد و عدالت و عدالت گستر حقيقي روز افزون است.

به گزارش شهر رييس جمهور قبل از ظهر امروز جمعه 22 بهمن در اجتماع عظيم راهپيمايان تهراني در ميدان آزادي با بيان اينكه حركت تاريخ ساز ملت ايران 32 ساله شد و يكسال و يك گام ديگر به اهداف بلند خود نزديك شد، گفت: بدون ترديد 22 بهمن 57 يك حادثه عظيم در سير تاريخي بشر به سوي قله‌هاي كمال انساني است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه امروز بر همگان آشكار شده است كه انقلاب اسلامي نه يك حركت بر پايه قوميت‌گرايي ايراني و نه بر پايه منافع حزبي، طايفه‌اي و گروهي و نه حتي بر پايه منافع ملي صرف به تعبير معمول آن بوده است، افزود: اين انقلاب عظيم بعد از 32 سال بر خلاف حركت‌ها و نهضت‌هاي معمول نه تنها كم فروغ و يا منحرف نشده است بلكه پرشورتر، پرقدرت‌تر، زنده‌تر و شاداب‌تر از روز اول نه فقط در ايران بلكه در عرصه بينالمللي حضوري شفاف و تعيين كننده دارد.

رييس جمهور رمز ماندگاري و پايداري انقلاب اسلامي را در ويژگي‌ها و آرمان‌هاي اين انقلاب دانست و با اشاره به اينكه واضح است اين انقلاب نتيجه يك انديشه و آرمان و يك مجاهدت پيگير و مقاومت ستودني است و اظهار داشت: حفظ و تداوم انقلاب نيز نيازمند همان انديشه و آرمان و مقاومت است.

دكتر احمدي نژاد وجه اول انقلاب اسلامي را تعلق آن به انسان و براي احياء كرامت و حقيقت انسان عنوان و تصريح كرد: همه پيامبران الهي آمده‌اند تا حقيقت انسان را به انسان معرفي و او را در مسير كمال هدايت نمايند. انسان بايد خليفه خدا و تجلي اسماء و صفات الهي باشد.

رييس جمهور تجلي صفات الهي و نيل به قله كمال را تنها و تنها در سايه توحيد و عبوديت ممكن دانست و بيان داشت: توحيد يعني هيچ قدرت و منشاء اثري جز خدا در عالم نيست، عبوديت يعني تسليم امر خدا شدن و خود را در مسير مشيت الهي قرار دادن و آزادي حقيقي و كرامت انساني فقط و فقط در سايه توحيد و عبوديت خداي يگانه محقق مي‌‌گردد.

 

انقلاب اسلامي در اوج ياس و در نقطه سياه شدن اميد بشر بيداري انساني و جهاني را پايه‌گذاري كرد

دكتر احمدي نژاد واسطه حركت انسان در مسير توحيد و عبوديت و حلقه اتصال او به آسمان را انسان كامل و راه نوراني ولايت و امامت دانست و خاطرنشان كرد: همه پيامبران الهي آمده‌اند تا بشر را با اين حقيقت آشنا كنند. هنوز حقيقت انسان ناشناخته و استعدادهاي الهي او ناشكفته باقي مانده است و هنوز جز معدودي طعم حقيقي انسان بودن و تجلي اسماء الهي بودن را نچشيده‌اند و هنوز انسان به معناي عميق گسترده آن شكوفا نشده است.

رييس جمهور ادامه داد: مكاتب مادي و جريانات فكري و سياسي يكي پس از ديگري آمدند و در پي تامين منافع دسته و فرقه‌هايي، حقيقت انسان را پايمال كردند. انديشه‌هاي مادي مثل ماركسيسم و ليبراليسم با تحقير انسان او را تا مرز سقوط پيش بردند و فقر، تبعيض، تحقير، جنگ، اشغال و چپاول را بر ملتها تحميل كردند.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: در اوج ياس و در نقطه سياه شدن اميد بشر انقلاب اسلامي آمد و ملت به امام پيوست و بيداري انساني و جهاني را پايه گذاري كردند و راه احياي كرامت و حقيقت انساني را پيش روي ملت بزرگ ايران قرار داد.

رييس جمهور در ادامه سخنان خود وجه دوم انقلاب اسلامي را پيگيري آرمان حكومت جهاني سرشار از يگانه پرستي و عدالت دانست و افزود: همه پيامبران الهي آمده‌اند تا بشريت را در مسير تحقق اين آرمان هدايت كنند چرا كه لازمه شكوفايي انسان برپايي عدالت در سايه يگانه پرستي است و عدالت مقدمه شكوفايي انسان و زمينه‌ساز فرصت بروز استعدادهاي الهي انسانهاست.

دكتر احمدي نژاد برپايي حكومت جهاني توحيد و عدالت را آرمان همه انبياء و اولياء و صالحان عنوان و تصريح كرد: اين وعده همه انبياء است و بدون تحقق آن بعثت انبياء و خلقت انسان بيهوده مي‌شود.

رييس جمهور با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي آمد و در نقطه مقابل انديشه‌هاي مادي منقطع از آسمان قرار گرفت و فرياد توحيد و عدالت جهاني سرداد، يادآور شد: روشن است كه حاكميت توحيد و عدالت بدون حكومت انسان كامل ناشدني است. انقلاب آمد و همگان را به انسان كامل يعني ذخيره و ميراث دار انبياء الهي و زيباترين پديده هستي دعوت كرد.

دكتر احمدي نژاد انقلاب اسلامي را ثمره تلاش و هدايت همه انبياء و اولياء الهي و در پي تحقق اهداف و آرمان آنان دانست و بيان داشت: اين انقلاب در متن حركت عمومي جهان به سمت نقطه موعود و بازگشت انسان به فطرت الهي و آرمان الهي انبياء و قله كمال آنان حضرت محمد مصطفي (ص) است و 22 بهمن در حقيقت سرآغاز حكومت الله بر جهان است.

 

در جمهوري اسلامي سازندگي واقعي در ايران صورت گرفته است

رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه ما هر سال يك گام به هدف نزديك شده‌ايم و هر فجر يك گام به جلو بوده و هر فجر يك تولد جديد و يك افق جديد و بالاتر و يك حركت جديد است، گفت: خودباوري، احساس عزت و استقلال، همبستگي و وحدت، پيشرفت علمي و صنعتي در بخش‌هاي هوافضا، نانوتكنولوژي، هسته‌اي، بيوتكنولوژي، توليد فولاد، سيمان، محصولات پتروشيمي، آلومينيوم و مس از جمله دستاوردهاي جمهوري اسلامي در 32 سال گذشته است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در سه دوره يكي قبل از اسلام، يكي در دوره صفويه و حالا هم در دوره جمهوري اسلامي سازندگي واقعي در ايران صورت گرفته است، اظهار داشت: سازندگي در دوره جمهوري اسلامي بي‌نظير بوده و امروز همه روستاها و شهرها از امكانات مناسبي در حوزه راه، راه‌آهن، مدرسه، دانشگاه، فرودگاه، بندر و بيمارستان، مخابرات، بهداشت، آب و برق و گاز برخوردار هستند.

رييس جمهور اجراي عدالت را سخت‌ترين ماموريت جمهوري اسلامي ناميد و تصريح كرد: هدفمندي يارانه‌ها با همكاري مردم به عنوان يكي از مهم‌ترين اقدامات براي تحقق عدالت در جامعه اجرا شده و اگر چه عده‌اي سعي دارند آن را با اشكال مواجه كنند اما آمار از اجراي موفق آن حكايت دارد و در آينده نزديك توضيحات مفصلي درباره اين طرح به مردم ارائه خواهم كرد.

دكتر احمدي نژاد اعطاي سهام عدالت به 39 ميليون را يادآور شد و افزود: اعطاي سهام عدالت اعطاي سهام به 45 ميليون نفر ادامه خواهد داشت.

رييس جمهور واگذاري حدود 73000 ميليارد تومان از دارايي‌هاي دولت به بخش خصوصي و توزيع فرصت و امكانات دولت در تمام كشور را از ديگر اقدامات صورت گرفته در جهت اجراي عدالت در دولت نهم و دهم برشمرد و تصريح كرد: انجام 85 سفر استاني در طول پنج سال و نيم با 18 هزار و 800 مصوبه كه به ترتيب انجام سه دور سفرهاي استاني دولت 97، 73 و 40 درصد پيشرفت كار داشته‌اند گوياي آن است كه از دورترين نقطه تا مركز كشور كار سازندگي به سرعت ادامه دارد.

دكتر احمدي نژاد اصلاحات اداري، ساخت و بازسازي حدود يك ميليون و يكصد هزار مسكن روستايي، كنترل قيمت مسكن در كشور، ايجاد اشتغال و طراحي برنامه تمركز همه توان دولت براي ايجاد اشتغال در كشور و تامين امكان تحصيلات عاليه براي همه حتي محرومين و مستضعفين را از ديگر برنامه‌هاي دولت در جهت اجراي عدالت دانست.

رييس جمهور يادآور شد كه البته اجراي كامل عدالت سخت‌ترين و ضروري‌ترين مرحله است و خاطرنشان كرد: پيامبران و اولياء الهي در اين راه مشكلات و فشارهاي فراواني تحمل كرده‌اند و امروز نيز دولت به شدت تحت فشار است و از جهات گوناگون مورد هجوم واقع مي‌شود اما من با قاطعيت اعلام مي‌كنم كه پيگيري آرمان عدالت تعهد ما و ملت بزرگ ايران است و همگان بدانند كه عليرغم همه فشارها و كارشكني‌ها و توهين‌ها تا آخر آن را دنبال خواهيم كرد.

دكتر احمدي نژاد دستاورد ديگر انقلاب اسلامي را حضور كشورمان در مديريت جهاني و اثرگذاري بر مناسبات بين‌الملل عنوان كرد و گفت: ملت ايران توانسته است آرمان عدالت و پيام رهايي بخش توحيد را در گوش بشريت امروز زمزمه نمايد.

رييس جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك آغاز بود ولي يك پايان نخواهد بود، افزود: مديريت جهاني امام عصر (ع) آن انسان كامل و ذخيره الهي نقطه اشتراك همه انسانهاي فطري، موحد و عدالت‌خواه است. مديريت اصلي عالم در اختيار امام است و هر كس خود را در مسير عدالت قرار دهد و براي ترويج توحيد و عدالت حركت نمايد تحت مديريت ايشان قرار مي‌گيرد و ياري و هدايت مي‌شود.

 

حركت آخر آغاز شده؛ بيداري منحصر به ايران نمانده، همه جهان را در نورديده و توجهات به عدالت‌گستر واقعي روزافزون است

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه به باور من حركت آخر آغاز شده است و ما در متن يك انقلاب عظيم جهاني به مديريت امام عصر قرار داريم، اظهار داشت: جهان در حال تلاطم بوده و يك بيداري انساني در حال وقوع است و دست مديريت الهي امام عصر در آن قابل مشاهده است. دلها و انديشه‌ها به سرعت به ضرورت حكومت جهاني و ضرورت حاكميت انسان كامل متصل به آسمان متمايل مي‌شود.

رييس جمهور با نقل اين قول از امام راحل كه بارها فرمودند دست الهي در كار است و امور را هدايت مي‌فرمايد، تصريح كرد: رهبري عزيز انقلاب نيز بارها همين را فرموده‌اند. همه توجه كنند كه بيداري امروز منحصر به ايران و خاورميانه و شمال افريقا يا مصر و تونس نيست در همه جهان در امريكاي لاتين، افريقا، اروپا، آسيا و همه جاي جهان حركت آغاز شده است و توجه به توحيد و عدالت و عدالت گستر حقيقي روز افزون است.

دكتر احمدي نژاد خطاب به ملت ايران گفت كه شما در تبعيت از امام راحل و با نثار موجوديت خود با هوشمندي با همدلي و وحدت با مجاهدت و ايستادگي بي نظير، توحيد و عدالت را احيا كرديد و ادامه داد: شما ملت، ايران را آزاد كرديد، عزت ايران را زنده كرديد و كشور را در مسير پيشرفت حقيقي قرار داديد. امروز بايد مراقب باشيم چرا كه تحقق آرمان‌ها نيازمند حفظ عوامل اصلي است و اگر مي‌خواهيم پرچمداري توحيد و عدالت را حفظ كنيم و به قله‌هاي آرماني برسيم بايد در مسير مستقيم راه خود را مصمم ادامه دهيم.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد در تمام عرصه‌ها از جمله در عرصه اقتصاد، فرهنگ، زمامداري صالح، قضاوت، ساختار اداري، قانون گذاري، تربيت و سياست الگو شويم بيان داشت: با درجا زدن و با لاابالي‌گري از يك سو و يا تحجر از سوي ديگر نمي‌توان الگو شد اگر خداي نكرده سستي حاصل شود، از توجه به امام عليه السلام غفلت شود و چند دستگي و خودخواهي‌ها غلبه كند نبايد انتظار داشت كه اين مسير عزت و سرافرازي ادامه يابد.

دكتر احمدي نژاد اخلاص، توحيد، پافشاري بر اصلاح و عدالت، وحدت و تمسك به حبل الله ولايت و امامت را رمز سربلندي دانست و خاطرنشان كرد: نبايد اجازه داد عده‌اي خودخواه دستاورد فداكاري ملت را به پاي خود بنويسد و يا در راه ارضاء تمايلات مادي بي‌پايان خود قرباني كنند.

رييس جمهور با اشاره به اينكه عده قليلي بريده از مردم و طرد شده از ناحيه مردم تلاش مي‌كنند وجهه نوراني ملت را مخدوش نمايند، اضافه كرد: اطمينان دارم كه ملت بزرگ همچنان قدر حركت و عزت خود و عنايات الهي را مي‌داند و حركت در صراط مستقيم الهي را هرگز رها نخواهد كرد و نسل‌هاي جديد مومن‌تر، هوشمندتر و انقلابي‌تر كار را ادامه خواهند داد و به مقصد خواهند رساند.

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه به فضل الهي مستكبران و زورگويان در بن بست قرار گرفته‌اند و رايحه رهايي منتشر شده‌ است، گفت: راه رهايي، بازگشت به فطرت الهي و به توحيد و عدالت و راه انبياء الهي است. متحد باشيد و از قدرت‌هاي فاسد نهراسيد كه پيروزي نزديك است.

 

مردم ايران دوستدار ملت مصر بوده و از حق انتخاب آزادانه سرنوشت آنها به دست خودشان حمايت مي‌كند

رييس جمهور ادامه داد: به ملت‌ها و جوانان اسلامي و عربي و مردم و جوانان عزيز مصر و همه ملت‌هاي عالم عرض مي‌كنم كه هوشيار باشيد، حق شماست كه آزاد باشيد و حاكميت‌تان را خود اعمال كنيد، درباره مسائل كشوري و جهاني آزادانه اعلام نظر و اعمال اراده كنيد و نوع حكومت و شكل اداره كشورتان را انتخاب كنيد. اين حق شماست كه توحيد و عدالت و عزت را مطالبه و در راه تحقق آن مجاهدت كنيد.

دكتر احمدي نژاد خطاب به مردم مصر اظهار داشت: قدرت اجتماع خود را كه برآمده از قدرت خداست بشناسيد و از آن به خوبي استفاده كنيد. براي خدا حركت كنيد و آرمانهاي بلند الهي را مد نظر قرار دهيد و بدانيد كه حق پيروز و باطل رفتني است.

رييس جمهور راه مبارزه با طواغيت و شياطين را مسيري طولاني و نيازمند مجاهدت، عشق، اخلاص، هوشمندي و فداكاري توصيف و تصريح كرد: مراقب طراحي‌هاي شياطين باشيد. كساني كه در دوره برده‌داري و استعمار جنايات بي‌شمار كردند و هم اينك زشت‌ترين اقدامات را عليه ملتهاي آزاده به كار مي‌گيرند و ثروت ملتها را چپاول مي‌كنند در صدد دست‌اندازي به حقوق ملتها با روش‌هاي جديدند كه بايد مراقب باشيم چرا كه قيافه دوست به خود گرفته‌اند ولي در دل به دنبال همان نيات شيطاني‌اند.

دكتر احمدي نژاد خطاب به مردم مصر تاكيد كرد: ملت ايران دوستدار شماست. اين حق شماست كه آزادانه سرنوشت خود را انتخاب كنيد و ملت بزرگ ايران از حق انتخاب شما حمايت مي‌كند.

رييس جمهور در ادامه و با مخاطب قرار دادن مستكبران بيان داشت: شما به آخرخط رسيده‌ايد. شما به خصوص طي صد سال اخير كارهايي مرتكب شده‌ايد كه روي جنايتكاران و چپاولگران تاريخ را سفيد كرده‌ايد.

 

مستكبران بدانند با وجود همه توطئه‌هاي آنها خاورميانه جديد بدون حضور آمريكا و رژيم صهيونيستي محقق خواهد شد

دكتر احمدي نژاد خطاب به مستكبران با بيان اينكه شما دو راه بيشتر پيش‌رو نداريد، گفت: يك راه براي شما پيوستن به ملتهاست. لازم نيست براي ملتها و به ويژه ملتهاي عربي اسلامي دلسوزي كنيد. شما در تمام جنايات رژيم صهيونيستي و ظلم هايي كه به ملت ها شده است شريكيد و اگر واقعا مي‌خواهيد رفتار خود را تغيير دهيد، اولاً در امور كشورها و ملتها از جمله مصر و تونس و اردن و يمن و ديگران دخالت نكنيد و ثانياً رژيم صهيونيستي را كه عامل اصلي تمام جنايات شما در منطقه است، جمع كنيد و همانگونه كه تحميل كرديد، ببريد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي نقطه اشتراك همه زشتيهاي زشت‌كاران تاريخ از يك سو و نقطه اشتراك دشمني ملتهاي جهان از سوي ديگر است، خطاب به مستكبران افزود: با جريان توحيد و عدالت جهاني همراه شويد كه اين براي شما بهتر است و اگر به اين دعوت پاسخ ندهيد و با فريبكاري به دنبال ايجاد شرايط جديد براي بسط سلطه خود باشيد بدانيد كه دست قدرت ملتها كه تجلي قدرت خداست به زودي شما را در دادگاه عدل، مجازات و از كاخهاي ظلم به زير خواهيد كشيد.

دكتر احمدي نژاد بيان داشت: به مستكبران اطمينان مي‌دهم كه با وجود همه طراحيهاي پيچيده و شيطاني شما، خاورميانه جديد بدون امريكا و رژيم صهيونيستي تحقق خواهد يافت و مستكبران در آن جايي نخواهند داشت

نظر شما