دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۲۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
نشست خبري فيلم «جدايي نادر از سيمين» شب گذشته برگزار شد؛
فرهادي در نشست خبري «جدايي نادر از سيمين» گفت: اين فيلم تكميل‌كننده سه فيلم قبلي من است و اين بار و در اين فيلم خيلي حساب شده‌تر به مضامين و مفاهيم فيلم پرداخته‌ام.

به گزارش خبرنگار شهر، شب گذشته نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» با حضور اصغر فرهادي(كارگردان)، شهاب حسيني، مريلازارعي، سارينا فرهادي، پيمان معادي، ساره بيات (بازيگران)، سعيد قطبي‌زاده (منتقد)، هايده صفي‌ياري(تدوين‌گر)، محمود كلاري(مدير فيلمبرداري) و كيوان مقدم(طراح صحنه و لباس) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد. ليلا حاتمي غايب اين نشست بود. شهاب حسيني،مريلا زارعي، پيمان معادي، بازيگران فيلم «جدايي نادر از سيميمن»، اصغر فرهادي را كارگراني مي‌دانند كه استاد مسلم كارگرداني است و فيلم‌هاي او كلاس هاي درسي است كه همه از آن آموزش مي بينند.

اين فيلم از نظر تعداد بيننده يكي از شلوغ ترين فيلم هاي سالن برج ميلاد به شمار مي رفت، به‌گونه‌اي كه بعد از پايان فيلم مدتي همه را سرگردان و بهت زده شده بود.

در ايتداي نشست هايده صفي‌ياري گفت:خوشحالم كه همكاري‌ام با اصغر فرهادي همچنان ادامه دارد، افتخار همكاري با او در چهار فيلم اخير، خيلي شيرين است چرا كه اين همكاري‌هاي با ارزش به من درس‌هايي مي‌آموزد كه قابل كتمان نيست و هنگام تماشاي اين فيلم نيز به عنوان يك بييننده از كار لذت بردم. محمود كلاري در مورد اين فيلم گفت: همكاري با اصغر فرهادي مثل يك اتفاق و حادثه است، من نزديك به 30 سال در اين حرفه مشغول فعاليت هستم اما درس‌هايي كه در اين كار آموختم، فراتر از زبان سينما، بلكه آموختن درس زندگي است. كلاري ادامه داد: اصغر فرهادي يك انسان نمونه است و مي‌تواند روي هر انساني تاثير بگذارد. در ادامه اين نشست شهاب حسيني به گمانه زني براي بدست آوردن سيمرغ بلورين اشاره كرد و گفت: به اين سوال نمي‌توانم پاسخ دهم چرا كه داوران بايد نظر دهند اما همين كه در فيلم اصغر فرهادي حضورپيدا كردم، به مراد دلم رسيده‌ام و اين برايم از هزاران سيمرغ بيشتر ارزش دارد. حسيني ادامه داد: وقتي در فيلم اصغرفرهادي بازي مي‌كني، انگار به نوعي سوار يك كشتي با تمام تجهيزات آن شده‌اي و من از صميم قلب خوشحالم كه در اين كار حضور داشتم. مريلا زارعي نيز در مورد نقش خود، عنوان كرد: نمي‌دانم در كارهاي اصغر فرهادي چه فضايي ايجاد مي‌شود كه ما احساس مي‌كنيم در فضايي ديگر هستيم. فيلم سينمايي «درباره الي...» يك كارگاه آموزش بازيگري بود و آنقدر استاندارها را بالا برد كه براي بازي در ساير آثار براي من محدوديت ايجادكرد. زارعي تصريح كرد: در فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» زندگي جاري است و اصغر فرهادي اصرار دارد تمام اتفاقات كاراكترها از درون بجوشد و او اين كار را عالي هدايت مي‌كند و واقعاً مثل يك دايرة‌المعارف مي‌ماند كه به پاسخ تك‌تك سوالات بازيگران پاسخ‌گو است و من احساسم مي‌كنم كه يك واحد ديگر در كلاس اصغر فرهادي را پاس كردم. در ادامه سارينا فرهادي درمورد اين فيلم، گفت: كار آنقدر جدي بود كه ديگر حس پدرانه اصغر فرهادي را حس نمي‌كردم، بايد اين شخصيت را درك مي‌كردم و همه چيز از طريق پدر به من منتقل شد. اما كار با مادرم برايم خيلي راحت‌تر است.
پيمان معادي نيز در مورد نقش خود، گفت: راجع به شخصيت خودم با اصغر فرهادي يك تحليل درست داشتيم و از اين به بعد كارمن ساده‌تر شد و روي لحن صدا بيشتر كار كردم.
وي ادامه داد: كار كردن با اصغرفرهادي يك اتفاق بزرگ در كارنامه من است و رابطه محمود كلاري و اصغر فرهادي خيلي عالي بود. اين دو براي اين فيلم خيلي سختي كشيدند. فرهادي در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: من به دنيا و زندگي نگاه مطلق ندارم. ديدم نسبت به همه چيز نسبي است و اين انديشه و نگاه در کارهايم روشن است.
ساره بيات در مورد نقش خود در اين فيلم، اظهار داشت: از پديده سينماي ايران و جهان اصغر فرهادي تشكر مي‌كنم كه به من اعتماد كرد و در كنار آن به من زياد آموخت. اصغر فرهادي يك اسطوره در سينماي ماست و از اين به بعد قطعاً كارم سخت‌تر مي‌شود. اما اميدوارم لياقت داشته باشم تانقش‌هاي خوبي ايفا كنم و به بازي در اين فيلم با اين گروه صميمي افتخار مي‌كنم.
اصغر فرهادي در مورد شباهت‌هاي اين فيلم با ساير آثار قبلي اش عنوان كرد: «جدايي نادر از سيمين» به جهت گسترش مضاميني كه در آثار فبلي تكرار مي‌كردم، تكميل كننده سه فيلم قبلي من است،  اما اين بار و در اين فيلم خيلي حساب شده‌تر به اين مضامين و مفاهيم پرداخته شده است.

نظر شما