دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
مدير بافت‌هاي تاريخي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به طرح هاي در دست انجام در خصوص احياي بافت‌هاي تاريخي تهران از نهايي شدن طرح محله عودلاجان خبر داد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، بهروز کاشف مدير «بافت هاي تاريخي» اين معاونت گفت: در يک سال گذشته طرح‌هاي مختلفي در خصوص بافت‌هاي تاريخي انجام شده و يا در حال انجام است و به‌ويژه در مورد «حصار ناصري» که از مهم‌ترين بافت‌هاي تاريخي کشور محسوب مي‌شود، اقدامات خوبي صورت گرفته است.


او افزود: حرکت‌هايي که در اين دوران آغاز شده است بيشتر در مناطق 20، 11، 1 و 7 بوده است تا بستر آن فراهم شود و سال آينده شاهد بهره برداري مناسبي در آن‌ها باشيم.


مدير بافت‌هاي تاريخي شهرداري تهران از طرح محله عودلاجان به‌عنوان يکي از مهم‌ترين اين پروژه‌ها ياد و درادامه اظهار کرد: طرح اين محله نهايي شده است و پيش از پايان سال براي مراحل نهايي به کميسيون ماده 5 مي رود تا بر اساس آن هم‌زمان به صورت پايلوت اجرا و بهره برداري شود که در اين طرح پژوهشکده دانشگاه تهران نيز همکاري دارد.


او خاطر نشان کرد: براي طرح محله عودلاجان گاهنامه اي منتشر و توزيع مي شود و بر اساس آنچه که ابلاغ شده؛ طرح ها پيش از اجرا در محلات توسط کارشناسان به شهروندان محله معرفي شود تا نظرات آنان نيز دريافت و در مرحله تهيه طرح تا حد امکان لحاظ واعمال شود، اين کار در حال انجام است تا بعد از اعمال نظرات؛ پروژه مذکور نهايي گرديده و به مراجع ذيربط اعلام وارسال شود.


كاشف با اشاره به ساير طرح هاي در دست انجام تصريح کرد: طرح ساماندهي لاله زار، فردوسي، طراحي شهري محور خيابان جمهوري اسلامي،خيابان حضرت امام خميني«ره» و ساماندهي محله رودکي، پياده راه کردن حوزه تاريخي شهر تهران، طرح راهبردي احيا و بهسازي محدوده تاريخي چشمه علي و همچنين طرح ساماندهي محور چوب فروش ها از ديگر طرح هايي است که عمدتا در مناطق 20، 6، 12 ، 10 و 1 قرار دارد و در حال نهايي شدن است تا در سه ماهه ابتداي سال آينده براي تصويب به کميسيون ماده 5 احاله گردد.


او افزود: بر اساس دستور شهردار تهران، سازمان نوسازي شهرتهران نيز در طرح خيابان لاله زار بعد از تصويب نقش اجرايي و عملياتي ايفا خواهد کرد و جلساتي در حال انجام است تا بعد از تصويب طرح شاهد اجراي آن در لاله زار تهران باشيم.


اين مقام مسوول در شهرداري تهران با اشاره به اين که عدم توسعه سازماني و انجام برون سپاري کارها از وظايف مورد تاکيد شهردار تهران است اظهار کرد: از اين رو کارهاي مذکور با حداقل پرسنل انجام مي شود و عامل چهارمي نيز با عنوان شرکت راهوند شهر با هدف کوچک سازي و چابک سازي به کار گرفته شده که اقدامات آن نيز تاکنون نتايج قابل توجه و مثبتي در برداشته است.


اين گزارش همچنين مي افزايد كه موضوعات تاريخي اغلب از طريق شهرداري مناطق، شرکت نوسازي شهر تهران، ميراث فرهنگي و يا سازمان اوقاف شناسايي، تعريف و معرفي مي شود و هم اکنون تعامل خوبي با اين مجموعه هاي مديريتي و تصميم گيرنده برقرار است که برآيند نتايج نسبت به گذشته بسيار مثبت ارزيابي شده است.

نظر شما