دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
شاه‌آبادي در افتتاحيه جشنواره تجسمي فجر در اتريش:
سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در اتريش و فرانسه آغاز به كار كرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، مراسم افتتاحيه سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با حضور حميد شاه آبادي، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد مهدي فداكار، معاون امور اداري وزارت ارشاد و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اتريش، هنرمندان و علاقمندان در «رادولفز هايم» وين پايتخت اتريش برگزار شد.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با اشاره به پيشينه هنر ايران گفت: هنر در ايران همواره از جايگاه ارزشمندي برخوردار بوده و امروز نيز هنرمندان ايراني با خلق آثار در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز حضوري جدي دارند.

شاه آبادي با تأكيد بر حضور مؤثرتر هنر ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي و ارائه آثار گفت: در سومين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي فجر اين اتفاق افتاد كه آثار در چند كشور ديگر هم ارائه شود و اين به معرفي و شناسايي آثار هنرمندان جوان ايران منجر مي‌شود. همچنين از بستر اين رويدادها تعامل و ارتباط فرهنگي، هنري با ديگر كشورها گسترش مي‌يابد.

آثار عكاسي، پوستر و كاريكاتور سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در مجموعه رادولفزهايم وين اتريش ارائه شده است. همچنين سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در خانه فرهنگ ايران در پاريس فرانسه نيز با حضور يحيي طالبيان، قائم مقام وزير و مهدي شجاعي، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گشايش يافت و آثار عكاسي ، پوستر و كاريكاتور جشنواره در پاريس به نمايش درآمد.

نظر شما