شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
اعزام قريب به 30هزار نفر از علاقه‌مندان، خانواده شهدا، ايثارگران و جوانان به مناطق جنگي توسط شهرداري تهران از نيمه اول اسفندماه آغاز مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20تهران، مجتبي عبدالهي شهردار منطقه و رئيس ستادراهيان نور ولايت با اشاره به اين خبر گفت: ازنيمه اول اسفندماه اعزام قريب به 30هزارنفر از علاقه‌مندان ،خانواده معظم شهدا،ايثارگران،جانبازان و جوانان شهر تهران به مناطق جنگي آغاز مي‌شود که منطقه 20 با داشتن نام 2هزار و 700 شهيد در کارنامه افتخارات خود، پيشگام در اين امر است.

 

عبدالهي حفظ روحيه جهادي و آشنايي نسل امروز با فرهنگ ايثار را از مهمترين اهداف اين اقدام عنوان کرد و به اعزام 7هزارنفر به منطقه غرب کشور در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: اين سفر معنوي به مدت چهار روز به طول مي‌انجامد و برنامه هاي فرهنگي مذهبي بسياري براي زائرين تدارک ديده شده است که شامل برگزاري مراسم شب شعر ،خاطره‌گويي ، مسابقه با اهداي هدايا ،توزيع بسته هاي فرهنگي و آ شنايي با اسوه‌هاي ملي منطقه جنگي خواهد بود.

 

عبدالهي با اشاره به فراهم كردن شرايط مناسب براي فعاليت مادران شهدا در خصوص پخت نان صلواتي در دو کوهه خاطرنشان کرد : اگر به سابقه فعاليت مادران شهدا نگاهي بيندازيم مي‌بينيم که آنها در طول جنگ از هيچ فعاليتي براي خدمت به رزمندگان کوتاهي نکرده‌اند و اين فرصتي است تا بار ديگر اين خاطرات را تداعي کنيم.

 

او با اشاره به اهداف اعزام کاروان راهيان نور گفت: ما همواره وظيفه داريم ياد وخاطر شهداي 8 سال دفاع‌مقدس را زنده نگهداريم و فراهم کردن شرايطي براي حضور خانواده شهدا و شهروندان تهراني در مناطق جنگي بخشي از رسالت ما را به انجام مي‌رساند و از اين طريق مي‌توانيم پيام شهدا را به خانواده‌ها به خصوص نسل جوان انتقال دهيم و فرهنگ اصيل دفاع مقدس را در جامعه احيا کنيم.

نظر شما