يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۳۳۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
جان لنت و ژرارد كاريس در بازديد از موزه هنرهاي معاصر تهران:
ژرارد كاريس و جان لنت در بازديد از موزه هنرهاي معاصر تهران آثار هنر انقلاب اسلامي را بسيار زيبا، درخور توجه و غيرقابل انكار دانستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، عصر روز گذشته جان لنت و ژرارد كاريس كه به منظور شركت در همايش علمي سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در ايران حضور يافته‌اند، از آثار به نمايش گذاشته شده در موزه هنرهاي معاصر بازديد كردند.


موزه هنرهاي معاصر تهران، هم‌‌اكنون ميزبان نمايش آثار مروري بر هنر انقلاب اسلامي، آثار بخش استادان مدعو در رشته‌هاي مختلف هنري و همچنين آثار هنر جديد است كه بخشي از برنامه‌هاي جنبي سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر محسوب مي‌شوند.


جان لنت، هنرمند آمريكايي كه براي حضور در بخش همايش علمي اين جشنواره همراه همسرش به ايران سفر كرده است، در بازديد از آثار به نمايش گذاشته شده در موزه هنرهاي معاصر گفت: نه تنها به مردم كشورم بلكه به همه مردم جهان بازديد از آثار هنري ايران را توصيه خواهم كرد، چرا كه هنر ايران، هنري است ريشه‌دار و زنده كه از ديرباز بر هنر جهان تأثيرگذار بوده است.


ژرارد كاريس نيز هنرپژوهي است كه از كشور هلند در بخش همايش علمي اين جشنواره شركت خواهد كرد. وي نيز پس از بازديد از آثار موجود در موزه هنرهاي معاصر اظهار كرد: هنر ايران بي‌نظير است. شكوه و جذابيت آثار هنري دوران انقلاب اسلامي ايران كه در اين موزه به نمايش گذاشته شده را هرگز فراموش نخواهم كرد.


اين هنرپژوه گفت: هنر غني ايران به دلايل مختلف كمتر در جهان ديده شده و متأسفانه مردم دنيا از اين هنر غني بي‌بهره مانده‌اند. اميدوارم شرايطي مهيا شود تا هنر ايران بتواند در تمامي جهان عرضه شود.


«جان لنت» امروز در همايش علمي سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با عنوان «خلاقيت در هنر» در موزه هنرهاي معاصر تهران سخنراني مي‌كند. دکتر جان لنت بنيان‌گذار مجله بين‌المللي IJCA در سال 1998 است. همچنين پيش از آن به مدت 12 سال سردبير مجله بين‌المللي «ويتي وورد» بوده است.

«ژرارد كاريس» نيز فردا سه شنبه 26 بهمن با موضوع «خلاقيت در هنر با محور پنتاگونيسم» در همايش علمي سخنراني مي‌كند. كاريس متولد 1925 در هلند است كه ليسانس فلسفه و فوق ليسانس هنر از دانشگاه كاليفرنيا دارد و تاكنون نمايشگاههاي انفرادي و گروهي متعددي از آثار او برگزار شده است.


سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته‌هاي نقاشي، پوستر، سفال و سراميك، عكاسي، نگارگري، كاريكاتور و خوشنويسي در تهران، 23 استان، جزيره كيش و شش كشور تا 13 اسفند ماه ادامه دارد.


نظر شما