شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۳۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
مسعود كيميايي كارگردان فيلم جرم در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم حاضر شد و گفت:من تهران را مي‌شناسم. در اين شهر بزرگ شدم و مردم را مي‌شناسم. كوچه وخيابان را از بالاشهر تا پائين شهر تهران را مي‌دانم و به همين دليل مي‌دانم چگونه از قضاي واقعي استفاده كنم.

به گزارش خبرنگار شهر، عصر روز دوشنبه نشست فيلم سينمايي «جرم» با حضور مسعود كيميايي(كارگردان)، حامد بهداد، پولادكيميايي و داريوش ارجمند (بازيگران)، ايرج رامين‌فر (طراح صحنه و لباس)، اسحاق خانزادي(صدابردار)، تينا پاكروان(مجري طرح) با اجراي نيما حسني‌نسب در سالن سعدي برج ميلاد برگزارشد.

 

مسعود كيميايي در ابتداي اين نشست درمورد فيلم «جرم» گفت: اين فيلم را دوست دارم، شايد به اين دليل كه به احساس دروني من نزديك است. سناريو و مسائل دروني‌فيلم نزديك به خودم است. پرداختن به خانواده و نزديك شدن به مسائل انساني در اين‌فيلم مطرح شده، كه دغدغه هميشگي من بوده‌است.

 

وي در ادامه به فيلم هايي كه از جنس «جرم» نيستند و با فضاي امروزي ساخته مي شوند، عنوان كرد: من هيچ وقت در فضايي كه با دكور ساخته شده كار نمي‌كنم، چرا كه معتقدم اين فضا،‌ واقعي نيست و فضاي فيلم را از واقعيت دور مي‌كند. من تهران را مي‌شناسم و در همين شهر خيلي مسائل را آموختم. در اين شهر بزرگ شدم و مردم را مي‌شناسم. كوچه وخيابان را از بالاشهر تا پائين شهر تهران را مي‌دانم و به همين دليل مي‌دانم چگونه از قضاي واقعي استفاده كنم.

 

مسعود كيميايي در مورد كوتاه شده فيلم گفت: دوست ندارم لحظاتي از فيلم حذف شود چون اعتقادي به حذف فيلم بعد از تدوين و نسخه اي كه اكران مي شود، ندارم. دوست دارم كار با نسخه دوبله اكران شود. من از صداي هنرمندان دوبله خاطرات خوبي دارم.

 

كارگردان فيلم «قيصر» درباره بازي بازيگران اين فيلم به خصوص حضور عزت الله انتظامي گفت: اول قرار بود انتظامي نقشي را در اين فيلم بازي كند اما توان حفظ كردن متن را نداشت و داريوش ارجمند آمد و خوب بازي كرد.

 

وي در ادامه عنوان كرد: من روايت زندگي ‌آدم‌هايي از جنس فيلم «جرم» رادوست دارم. دو سناريو ديگر با اين موضوع براي فيلم سينمايي دارم كه اگر عمري باقي باشد آن‌ها را نيز مي‌سازم.

 

در ادامه داريوش ارجمند هم ازسينماي كيميايي تعريف كرد و گفت: وقتي جوان بودم «قيصر» من را با دنيايي جديد آشناكرد. از اين‌كه در كنار كيميايي بودم خيلي خوشحالم و به نظر من «جرم» كامل‌ترين فيلم مسعودكيميايي است.

 

سپس ايرج رامين‌فر همكاري با مسعود كيميايي را ياد‌آور گذشته خواند و با بيان اين‌كه از همكاري با او خرسند است،‌ عنوان كرد: طراحي‌صحنه «جرم» را بايد طوري طراحي مي كرديم كه تهران قديم را در ذهن تماشاگر تداعي كند و اين موضوعي بود كه در كل كار من به آن فكر مي كردم.

 

پولاد كيميايي يكي ديگر حاضران نشست فيلم جرم بود. او گفت: خوشحالم كه بالاخره سهم خودم را از سينماي كيميايي گرفتم. من در كنار پدرم خيلي مسائل را آموختم.

 

وي درباره بازي خود در اين فيلم عنوان كرد: هرچند كه نسبت به كارهاي گذشته‌ام كمي بازيگوشي مي‌كردم، اما سعي داشتم كه اين بازيگوشي كنترل‌شده باشد. خوشحالم بالاخره بار اصلي كاراكتر كيميايي را به دوش كشيدم. اين فيلم تاريخ ندارد و راجع به سواستفاده از طبقه فقير است.

 

در ادامه اين نشست حامد بهداد گفت: از اينكه كنار مسعود كيميايي هستم خوشحالم و از اينكه در كنار ايشان كار مي‌كنم به خود افتخار مي‌كنم.

نظر شما