دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۳۲۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:جشنواره فيلم فجر بزرگترين جشن هنري است كه مي‌توان آن را جشنواره انقلاب ناميد.

به گزارش خبرنگار شهر، جايگاه خبرنگاران، تشويق حضار براي سخنرانان و غايباني كه به دليل حضور در جشنواره فيلم برلين يا مشكلاتي ديگر نبودند، همراه با نم نم باران زمستاني، بدرقه‌كنندگان روز پاياني جشنواره فيلم فجر تا سال آينده بودند.

در ادامه برش‌هايي از حاشيه روز پاياني را خواهيم آورد.


* جوادشمقدري معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر ضمن خير مقدم گفتن به اهالي رسانه و سينماگران از اسفنديار رحيم مشايي که به اين مراسم آمده بود تشکر کرد و يادآورشد: جشنواره فيلم فجر بزرگترين جشن هنري با ابعاد ملي و بين المللي که از درون نظام رشد کرده و مي‌توان آن را جشنواره انقلاب ناميد.


* اين دوره از مراسم اختتاميه با بي نظمي‌هايي روبر بود و طبق معمول اكثر خبرنگاران درقسمت بالكن سالن ميلاد به تماشاي اين مراسم نشستند. خيلي از دوستان كه باز هم مشخص نشد چه سمت و اهميتي به لحاظ موقعيت داشتند، به همراه خانواده در طبقه پائين سالن برج ميلاد و در واقع سالن اصلي، مراسم اختتاميه را تماشا كردند و سوت و كف زدند. باز هم بي مهري همكاران ما در روابط عمومي جشنواره اكثر خبرنگاران را كه در اين مدت با تمام نيرو سعي كردند خبرهاي جشنواره راپوشش دهند، به چشم مي‌خورد و سبب دلگيري‌هايي شد.


*صادقي مجري برنامه با سرعت نام برگزيدگان را مي‌خواند و گاهي فرصت صحبت کردن به افراد را نمي‌داد، در بعضي موارد حاضران در سالن اين نکته را به او يادآوري مي‌کردند. علي معلم جز كساني بود كه چندبار اين موضوع را به مجري برنامه تذكر داد!


* در محوطه بيروني برج ميلاد خودروهاي برگزيدگان سيمرغ قرار داشت تا همه متوجه شوند اين دوره واقعا قراراست برگزيدگان خودرويشان را دريافت کنند. با توجه به اين كه ميرعلايي نيز در حضورجمع از رحيم مشايي درخواست كرد تا قول خودروهاي قبلي را كه به هنرمندان داده شده بود، عملي كنند.

* محمود كلاري بعد از ديافت جايزه اش عنوان كرد: من برخلاف دوستان اين جايزه را به همسرم تقديم نمي‌كنم و به هيچ جاي ديگري هم نمي دهم. اما معتقدم هرچي كه دارم متعلق به شريك زندگي ام است.


*در پايان اين مراسم اصغرفرهادي توسط مديرعامل بنياد سينمايي فارابي از جشنواره برلين روي خط تلفن قرارگرفت و گفت: خوشحال هستم. دوست داشتم در آنجا باشم. از گروه خوب «جدايي نادر از سيمين» تشکر مي‌کنم. از همه کساني که من را در توليد اين فيلم کمک کردند ممنونم. از برگزار کنندگان جشنواره فجر نيز سپاسگذارم.

نظر شما