دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۳۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
نيروهاي انقلاب با محکوم کردن شديد خيانت سران فتنه ، از دستگاه قضايي خواستند بر اساس قانون و عدالت اسلامي با مسببان اين حادثه شرم آور و ضد انقلابي برخورد قاطع کند .

رئيس مجلس شوراي اسلامي ، اقدام فتنه گران آشوب طلب را خيانت به امنيت و منافع ملي دانست .

 

لاريجاني افزود : بـا توجه بـه شناختي که بـه کشور و مناطق مختلف و مسايل مرتبط بـا امنيت ملي دارم اين اقدامات هيچ توجيه اخلاقي ندارد و تنها موجب ضرر و زيان به منافع ملي بوده است .رئيس مجلس گفت: کار نمايندگان مجلس درمحکوميت اقدامات وقيحانه آشوب طلبان فتنه گر به خاطر منافع ملي کشور بود .

 

***

 

رئيس قوه قضائيه گفت: خيانت سران فتنه به نظام اسلامي و آرمانهاي بلند امام راحل (ره) و ملت شريف ايران بر همگان روشن است .

 

آيت الله آملي لاريجاني افزود اين گروه از خوارج بايد بدانند که نظام اسلامي در عين رأفت و صبرپيشگي، هيچگاه ضربه به آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي، تضعيف نظام و اخلال در امنيت کشور و خدشه در حيثيت نظام را تحمل نمي کند . رئيس قوه قضائيه گفت از همه مي خواهيم که اجازه دهند قوه قضاييه در چارچوب قانون و با تدبير و رعايت مصالح کلي نظام به اين حوادث رسيدگي کند و مطمئن باشند در اين کار کوتاهي نخواهد شد.

 

آيت الله آملي لاريجاني افزود: ما راه را بر اطلاعيه پراکني سران فتنه خواهيم بست و اجازه نمي دهيم بيش از اين از تحمل نظام اسلامي سوء استفاده کنند.

 

***

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مصاحبه اي تلويزيوني درباره اقدامات غيرقانوني جمعي اغتشاشگر در روز 25 بهمن تأکيد کرد: هر اقدامي که با قانون مطابقت نداشته باشد ضربه‌زننده به مملکت و خود انسان، و به فتواي امام راحل، حرام است . آيت‌الله هاشمي رفسنجاني وحدت و انسجام را مهم‌تر از هر چيز ديگري خواند وافزود: اقدامات خلاف قانون و هتاکي مذموم است و همه بايد در چارچوب قانون حرکت کنند.

 

***

 

حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري تاکيد کرد: اقدام عده اي در ايجاد فتنه و تخريب در روز 25 بهمن غيرقانوني ، غيرشرعي و شرم آور بوده و به شدت محکوم است.ناطق نوري در مصاحبه اي تلويزيوني افزود: قوه قضائيه بايد براساس قانون و عدالت اسلامي با مسببان اين حادثه شرم آور و ضد انقلابي برخورد قاطع کند .

 

حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري افزود: اقدام نابخردانه برخي افرادي که روزي کنار ملت و کنار خدمتگزاران جمهوري اسلامي ايران بودند و امروز متاسفانه مقابل ملت و نظام الهي قرار گرفته اند واقعا مايه تاسف و تاثر است.

 

وي اضافه کرد: اين عناصر اگر کمترين هوش سياسي و غيرت ملي داشتند همه را به راهپيمايي در روز 22 بهمن که روز ملي ماست دعوت مي کردند زيرا اين روز ،روز ايران و ملت است و همه بايد با حضور در جمع چندين ميليوني ملت ضمن دفاع از آرمان هاي انقلاب، استقلال کشور و آرمان هاي امام (ره) ، از مردم و قيام ملت مصر هم حمايت مي کردند .

 

***

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با محکوم کردن شديد سران فتنه ، از دوستان انقلاب خواست از تماشاچي بودن خارج شوند زيرا امروز وقت سکوت کردن نيست.محسن رضايي افزود: خواص، نيروهاي انقلاب و دوستاني که عنوان مي کنند ما جزو نظام جمهوري اسلامي هستيم امروز بايد با قدرت به صحنه بيايند. دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات مداخله جويانه وزير امور خارجه امريکا گفت به نمايندگي از نيروهاي انقلاب مي گويم که خانم کلينتون غلط کرده که دخالت کرده است .

 

***

 

شهردار تهران گفت: هر فرد منصفي که حادثه 25 بهمن را مشاهده کرده باشد به ويژه با اطلاعيه و بيانيه اي که صادر شد مي فهمد اين حرکت يک حرکت ضد انقلابي و مخالف نظام بوده است.قاليباف گفت بايد اين موضوع در چارچوب قوانين پيگيري شود تا در اينده شاهد چنين حرمت شکني ها نباشيم. قاليباف افزود : اگر بنا باشد اين دشمني ها را ادامه دهند طبيعتا انقلاب و مردم انقلابي با دشمنان خودشان تعيين تکليف خواهند کرد.

 

***

 

رئيس ‌مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد حرکت 25 بهمن گروهي فريب خورده کاملاً محکوم است و قوه‌قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضدانقلابي اقدام کند. حسن روحاني افزود: حرکت ضداسلامي و ضد ملي 25 بهمن از يک سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد.

نظر شما