سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۳۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
وزير دفاع آلمان عنوان دکتراي خود را حذف کرد
يکي از وزراي کابينه‌ي آنگلا مرکل به علت رسوايي سرقت علمي در ارائه‌ي تز دکتراي خود مجبور به عذر خواهي و حذف عنوان دکتر از نام خود شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، وزير دفاع آلمان روز گذشته اعلام کرد به دليل رسوايي دزدي علمي در تز دکترايش که باعث باز شدن پرونده‌ي حقوقي عليه وي در آلمان شده‌است عنوان دکتراي خود را حذف خواهد کرد اما از مقام خود استعفا نخواهد داد.


هفته‌ي گذشته کارل تئودور زو گوتنبرگ، وزير دفاع آلمان و يکي از سياست‌مداران محبوب دولت مرکل که از او به عنوان کانديداي بالقوه‌ي صدراعظمي آلمان پس از مرکل ياد مي‌شد، توسط روزنامه‌هاي اين کشور به کپي کردن بخش‌هايي از رساله‌ي دکتراي خود بدون ذکر منابع متهم شده‌است.


گوتنبرگ به علت خطاهايي که در رساله‌ي دکترايش در زمينه‌ي قانون اساسي وجود دارد عذر خواهي کرده‌است و گفته‌است که قصد تقلب نداشته. وي رساله‌ي دکتراي خود را سال 2006 ارائه داده‌بود. وي عضو حزب CSU در باواريا از موتلفين حزب دموکرات مسيحي به رهبري مرکل است.


اين رسوايي براي دولت ائتلافي آنگلا مرکل درست قبل از انتخابات محلي آلمان در هفت منطقه‌ي آلمان بسيار مشکل‌ساز خواهد شد. به خصوص که يک‌شنبه‌ي اين هفته حزب متبوع مرکل، حزب دموکرات-مسيحي آلمان، با از دست دادن قدرت در هامبورگ دومين شهر بزرگ آلمان و با کسب بدترين نتيجه در اين شهر از زمان جنگ جهاني دوم تا کنون در وضعيت بدي قرار گرفته‌است.


گوتنبرگ اعلام کرده‌است که با وجود اين رسوايي از مقام خود استعفا نخواهد داد، همچنين آنگلا مرکل صدر اعظم و هورست سيهوفر رهبر حزب CSU از وي حمايت کرده‌اند.


مرکل در اين زمينه اعلام کرده‌است که ادامه‌ي کار گوتنبرگ به عنوان وزير در دولت وي، قطعي خواهد بود. وي افزود گوتنبرگ را به علت دکترايش به اين سمت انتخاب نکرده‌است.


(منبع: رويترز)

نظر شما