شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
شهرداري تهران تصميم دارد هفت نيروگاه توليد برق از زباله‌ در شمال غرب و شرق تهران كه هزينه‌ زيادي را براي حمل زباله‌هايش به كهريزك به اين نهاد تحميل مي‌كند را راه‌اندازي كند. نخستين نيروگاه تير90 فاز اول كار را آغاز مي‌كند. شهرداري در حال حاضر روزانه 10 تومان براي حمل هر يك‌كيلو زباله پرداخت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسين كلخوراني معاون خدمات شهري شهردار تهران عصر امروز-3 اسفند- در نشستي مطبوعاتي از عقد قراردادي با بانك شهر براي فروش كارت‌هاي اعتباري خريد با تخفيف 3 و 6 درصد براي موارد شخصي و جمعي شهروندان خبر داد. اين كارت‌ها قابليت شارژ بانام و بي‌نام را دارند؛ به صورتي كه در كارت‌هاي با نام قابليت شارژ مجدد از طريق فروشگاه‌هاي شهروند و يا بانك شهر با تخفيف‌هاي ياد شده وجود دارد.


آغاز تخفيف‌هاي ويژه شهروند در آستانه سال نو

او از اجراي مرحله نخست تخفيف‌ها در فروشگاه شهروند همزمان با ارديبهشت سال جاري خبر داد و گفت: فاز بعدي آن در ماه رمضان و فاز سوم همزمان با آغاز پاييز و بازگشايي مدارس بود. در حال حاضر هم فاز چهارم طرح تخفيف‌هاي ويژه فروشگاه‌هاي شهروند براي آغاز سال نو در اين فروشگاه‌ها آغاز شده است.


كلخوراني از توسعه نرم‌افزاري و سرويس‌هاي الكترونيكي بانك شهر براي ارايه خدمات بهتر در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند خبر داد و گفت: اين براي نخستين بار است كه در كشور چنين فعاليتي با چنين ابعادي براي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اجرا مي‌شود.


طراحي «كيف پول الكترونيكي» براي شهروندان تهراني

احمد درخشنده‌پور، مديرعامل بانك شهر در اين نشست از طراحي پروژه «كيف پول الكترونيكي»در معاونت خدمات شهري خبر داد و گفت: صدور كارت خريد شهروند يكي از اين خدمات است كه در قالب اين پروژه به شهروندان در كليه شعب بانك شهر از شنبه آينده -7 اسفند ماه- ارايه مي‌شود.


به گفته درخشنده‌پور شهروندان براي دريافت كارت شهروند مي‌توانند با مراجعه به شعب بانك شهر از طريق نقدي يا كارت‌هاي شتاب ميزان شارژ كارت را پرداخت كنند. استفاده كنندگان از اين كارت مي‌توانند از حداقل 3 تا حداكثر 6 درصد تخفيف علاوه بر تخفيف‌هاي ويژه فروشگاه بهره‌مند شوند.


او تصريح كرد: سعي مي‌كنيم تا پايان سال كاستي‌هاي اين طرح را بررسي و براي سال آينده آنها را مرتفع كنيم.


تخفيف 35 درصدي 13 هزار قلم كالا در فروشگاه‌هاي شهروند

در ادامه اين جلسه قدرت گودرزي ،مديرعامل فروشگاه‌هاي شهروند از فروش فوق‌العاده اين فروشگاه‌ها در پايان 6 ماهه اول و دوم هر سال با مجوز وزارت بازرگاني خبر داد و گفت: فروش 6 ماهه دوم امسال رويكرد جديدي دارد. امسال بيش از 13 هزار باركدقلم كالا بين 5 تا 35 درصد تخفيف به شهروندان عرضه مي‌شود. در عين حال علاوه بر قرعه‌كشي پايان دوره هر روز قرعه‌كشي خواهيم داشت.


به گفته گودرزي در طرح ويژه فروشگاه‌هاي شهروند مواد پروتئيني بين 2 تا 10 درصد، خوارو بار بين 2 تا 20 درصد و پوشاك بين 10 تا 45 درصد تخفيف ارايه مي‌شود. اين در حالي است كه متوسط تخفيف‌ها در 8 ماهه اخير در اين فروشگاه‌ها 16 درصد بوده است.


راه‌اندازي نخستين نيروگاه توليد برق از زباله؛تير90

حسين كلخوراني معاون خدمات شهري شهرداري در ادامه جلسه از راه‌اندازي نخستين نيروگاه‌ احداث برق از انرژي زباله در تهران ظرف مدت 5 ماه آينده خبر داد و گفت: پس از تصويب قانون مديريت پسماند در سال 83 دو بار كميسيون ويژه‌اي با نام شورايعالي مديريت پسماند تشكيل شد، در اين جلسه علاوه بر معاونت خدمات شهري شهرداري 11 معاون از وزارتخانه‌هاي مختلف از جمله صنايع، اقتصاد، بهداشت، معادن، كشاورزي و دارايي در اين جلسات شركت كردند و در نهايت براي ايجاد تسهيلات مناسب براي صنعتگران تكنولوژي زباله‌سوز به تفاهم‌هايي رسيده‌اند.


به گفته كلخوراني نيروگاهي كه ظرف 5 ماه آينده از سوي شهرداري تهران تكميل خواهد شد با تجهيزاتي از كشورهاي آلمان و روسيه در محدوده شرق منطقه 4 در حال آماده سازي است و ظرف11 ماه آينده به بهره‌برداري آزمايشي خواهد رسيد.

براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته اين نيروگاه برقي معادل 2 مگاوات را توليد خواهد كرد و دهه فجر سال 90 نيز به بهره‌برداري كامل خواهد رسيد.


جانمايي براي راه‌اندازي 6 نيروگاه ديگر در غرب و شرق تهران

معاون خدمات شهري شهرداري تهران تصريح كرد: در حال حاضر براي راه‌اندازي 6 نيروگاه ديگر در شمال‌غرب و شمال شرق تهران و همچنين حاشيه بزرگراه آزادگان مكان‌هايي انتخاب شده است به گفته وي شهرداري تهران در حال حاضر به فكر درآمدزايي از اين نيروگاه‌ها نيست و تنها صرفه‌جويي در هزينه‌هاي نقل و انتقال زباله‌ها از نقاط شمالي و مركزي شهر به كهريزك هدف اصلي است.


در حال حاضر شهرداري تهران روزانه براي انتقال هر يك كيلو زباله از نقاط مختلف شهر به كهريزك 10 تومان خرج مي‌كند. به گفته كلخوراني در نيروگاهي كه ظرف 5 ماه آينده راه‌اندازي خواهد شد 70 درصد شهرداري و 30 درصد بخش خصوصي سهم دارند.

نظر شما