يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۳۳۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
وزير آموزش و پرورش از برگزاري آزمون استخدامي معلمان حق التدريس تا پايان فرصت قانوني مجلس خبر داد و گفت: در فرصتي که مجلس تعيين کرده است (شش ماه)، اين آزمون برگزار خواهد شد.

 به گزارش " شهر" حميدرضا حاجي بابايي اعلام كرد: معلماني که مي‌خواهند در اين آزمون شرکت کنند بايد ابلاغ رسمي همکاري با آموزش و پرورش داشته باشند و اگر نمره لازم را کسب کنند، مي‌توانند همکاري خود را با آموزش و پرورش ادامه دهند.

 

وي همچنين گفت: همه امکانات و نيروي انساني اين وزارتخانه در سراسر کشور بايد در خدمت نهضت سواد آموزي باشد.

 

حاجي بابايي با تاکيد بر اينکه با ايجاد معاونت مقطع ابتدايي، 50 درصد راه ريشه کني بيسوادي طي مي‌شود، افزود: امکانات8هزار مجتمع آموزشي در سراسر کشور، براي سازماندهي نيروي انساني در60هزار روستا با هدف ريشه کني بي سوادي به کار گرفته شده است.

 

وي افزود: با عقد قرارداد با معلمان بازنشسته، ‌شاغل يا دانشجويان تربيت معلم مي توان از توان اين گروه براي ريشه کني بيسوادي استفاده کرد.

 

وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت50هزار مدرسه ابتدايي و همچنين13هزار مدرسه غير انتفاعي و استفاده از اين مدارس براي برگزاري کلاس‌هاي نهضت سواد آموزي، گفت:100هزار ساختمان با کاربري مدرسه داريم که از ساعت14به بعد تعطيل است که از اين ظرفيت مي‌توان براي برگزاري کلاس‌هاي نهضت سوادآموزي استفاده کرد.

 

حاجي بابايي همچنين افزود: با استفاده از توان650هزار معلم بازنشسته که350هزار نفر آنان معلم ابتدايي هستند، مي توان20هزار مدرسه نهضت راه‌اندازي کرد.

 

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود به اصلاح آمار دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در مرکز فناوري آمار، اطلاعات و ارتباطات توانستيم آمار دانش آموزان را که پيشتر14ميليون و300هزار نفر عنوان شده بود اصلاح کنيم.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت وي با تاکيد بر اين که آمار واقعي و صحيح در برنامه ريزي نقش کليدي و اساسي دارد، افزود: هم اکنون با قاطعيت مي توانيم بگوييم که12ميليون و300هزار دانش آموز در کشور تحصيل مي‌کنند.

 

حاجي بابايي در خاتمه خاطرنشان كرد: تا دو سال آينده همه مدارس سراسر کشور و همچنين انجمن‌هاي اوليا و مربيان به مرکز فناوري آمار، اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش متصل مي‌شود.

نظر شما