يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۳۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
يك كارگردان سينما گفت: پليس در ساخت آثار سينمايي با موضوعات اجتماعي مي‌تواند بهترين مشاور براي فيلمنامه‌نويسان و فيلمسازان باشد.

به گزارش شهر، عباس رافعي در گفت‌وگو با ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس با بيان اين مطلب که نيروي انتظامي مي‌تواند از طريق ساخت آثار سينمايي با رويکرد جامعه شناسي، امنيت اجتماعي و حقوق شهروندي را به وجود آورد، گفت: تا به امروز شاهد اقتدار و حضور فعال پليس در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي بوديم اما بايد اين حضور را درعرصه هنر و به خصوص سينما نيز حس کنيم.

 

وي با اشاره به ناجي هنرگفت: اين سازمان به عنوان يك نهاد متولي هنر مي‌تواند مشاركت بيشتري در توليد فيلم‌هاي سينمايي با موضوعات اجتماعي و به دنبال آن آسيب‌شناسي مسائل اجتماعي داشته باشد. همچنين ديگر نهادهاي مرتبط نيز با ارائه فراخوان مي‌توانند فيلمسازان را به ساخت موضوعات حساس و قابل تامل اجتماعي دعوت كنند. در مقابل فيلمسازان نيز در ساخت اين گونه آثار از مشاوره و مشورت پليس به خوبي استفاده كنند.

 

كارگردان «تولدي ديگر» تصريح كرد: اگر نهادهاي مرتبط با نيروي انتظامي مشارکت فکري در توليد فيلم‌ها داشته باشند، شاهد اتفاقات خوبي در موضوعات اجتماعي خواهيم بود. اين نکته را هم بايد در نظر گرفت كه جامعه‌اي سالم و امن، متاثر از حضور فعال پليس است.

 

اين کارگردان سينما متذکر شد: متاسفانه در سال‌هاي اخير فيلم‌هاي زيادي ساخته شده که رعب و وحشت را در جامعه به وجود آورده است اما معتقدم با مشاوره و مشارکت پليس مي توان اين معضل را به حداقل رساند.

 

وي با اشاره به ساخت فيلم‌هاي پليسي بيان داشت: فيلم‌هاي پليسي بايد آيينه تمام نماي جامعه باشند. با وسعت نظر و سعه صدري که در نيروي پليس وجود دارد قطعا انتقادها و کاستي‌هايي که در برخي از بخش‌ها وجود دارد از بين مي‌رود.

 

كارگردان فيلم «كيميا و خاك» افزود: يکي از ابزارهاي مهم در جهت پيشگيري از جرائم و ايجاد امنيت اجتماعي، سينما است سينما با ادبيات خود مي‌تواند تاثير بسزايي روي مخاطبان داشته باشد.

 

وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم پليس با عنوان اين مطلب كه يكي از تعاريف هنر انتقال تجربه است، يادآور شد: در دوره‌هاي قبل شاهد برگزاري چنين جشنواره‌هايي و حضور هنرمندان بوديم، اما بايد اين نکته را بايد در نظر گرفت که اگر فيلمسازان در جشنواره‌هايي چون فيلم پليس به سمت ساخت فيلم‌هاي سفارشي نروند و به بطن هنر وفادار بمانند، شاهد فيلم‌هاي شعاري و تصنعي روي پرده سينما نخواهيم بود.

 

وي در پايان تاكيد كرد: پليس تنها به برگزاري جشنواره اكتفا نكند، بلكه با حضور فعال و مستمر خود در حوزه سينما کارايي بيشتري را ارائه دهد.

نظر شما