سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۳۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از تهيه طرح‌هاي موضعي براي همه نقاط شهر تهران تا پايان برنامه 5 ساله شهرداري خبر داد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از وابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، هيربد معصومي با اشاره به تهيه طرح هاي موضعي و موضوعي براي نخستين بار در شهرداري‌هاي کشور گفت: تاکنون قرارداد بيش از 70 طرح موضعي منعقد شده و توسط مشاور در حال تهيه است و مي توان گفت اين کار كه گام سوم تهيه طرح‌هاي توسعه شهري محسوب مي شود، براي نخستين بار است که در شهرداري‌هاي کشور به‌انجام مي رسد.


او افزود: بر اساس برنامه 5 ساله شهرداري اين طرح‌ها به تدريج تهيه مي شود و قصد داريم تا در اين برنامه همه نقاط تهرن داراي طرح‌ها و اسناد موضعي باشند.


معاون شهردار تهران با اشاره به مهم‌ترين طرح‌هاي در دست تهيه اظهار کرد: تهيه طرح‌هاي موضعي به ويژه براي بافت‌هاي تاريخي و واجد ارزش تهران در دست تهيه است که از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به تهيه طرح موضعي بازار بزرگ تهران و همچنين طرح ساماندهي محله لاله زار تهران اشاره کرد.


او خاطر نشان کرد: تهيه طرح‌هاي موضعي به ويژه براي بافت‌هاي تاريخي با هدف حفظ هويت اين نقاط صورت مي‌گيرد که مورد تاکيد شهردار تهران نيز هست.


اين گزارش مي افزايد تهيه سه طرح موضعي ديگر براي بافت هاي تاريخي شهر تهران نيز تا کنون تهيه شده که ساماندهي و احياي بافت هاي تاريخي چشمه علي، برج طغرل و ابن بابويه درمنطقه 20 نيز از جمله آنها بوده و اين طرح‌ها پس ازانجام مراحل تکميل به تصويب رسيده است.


معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران اضافه کرد: اين طرح ها که با محوريت هويت بخشي تاريخي و مذهبي به اين ابنيه و بر مبناي واقع نگاري تاريخي اين اماکن تهيه شده به زودي براي تعيين تکليف و تصويب نهايي به دبيرخانه کميسيون ماده 5 ارائه مي شود.

نظر شما