يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
به مناسبت فرا رسيدن روز درختكاري و در استقبال از بهار، وي‍‍‍ژه برنامه‌هايي با محوريت نوروز طبيعت، بهار و نوروز از سوي مراكز فرهنگي هنري غرب پايتخت برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، 15 اسفند در تقويم ملي به عنوان روز درختكاري نامگذاري شده است و به همين مناسبت فرهنگسراي تهران برنامه كاشت نهال توسط دانش‌آموزان را برگزار مي‌كند.


در اين برنامه دانش‌آموزان مدارس راهنمايي در محدوده رودخانه كن با شعار « زندگي بهتر در فضاي سبز» به صورت دسته جمعي به كاشت نهال مي‌پردازند. اين برنامه 15 اسفند ماه جاري همزمان با روز درختكاري از ساعت 9 تا 12 برگزار مي‌شود.


همچنين به مناسبت روز درختكاري و در استقبال از بهار طبيعت، برنامه از نهال تا نهال با حضور نونهالان و خانواده‌هاي آنان از سوي خانه فرهنگ وردآورد برگزار و در آن نهال‌هاي كاشته شده به نام نونهالان ثبت مي‌شود.


در اين برنامه ابتدا كارگاه نقاشي تشكيل شده و نونهالان با كمك اولياي خود درباره طبيعت و بهار نقاشي مي‌كشند و سپس نهال‌هايي مي‌كارند و شناسنامه نهال به نام آنان ثبت مي‌شود.


اين برنامه نيز روز 15 اسفند همزمان با روز درختكاري از ساعت 10 صبح با مشاركت ناحيه 3 شهرداري منطقه 21 برگزار و در آن كارشناسان فضاي سبز و مربيان نقاشي نيز حضور خواهند داشت.


كتابخانه سيد الشهدا (ع) نيز در استقبال از بهار 90 برنامه تولد طبيعت را با مشاركت ناحيه 3 شهرداري منطقه 22 برگزار مي‌كند. اين برنامه شامل نمايش عروسكي، قصه گويي و مسابقه با موضوع فضاي سبز براي كودكان و نوجوانان است. كتابخانه سيد الشهدا (ع) منطقه 22 اين برنامه را در تاريخ 14 اسفند از ساعت 10 صبح برگزار مي‌كند. نشست موضوعي هفت سين قرآني برنامه ديگري است كه از سوي خانه فرهنگ اميركبير برگزار و در آن ضمن بررسي فلسفه هفت‌سين توسط كارشناسان، به هفت سين اخلاقي و معنوي هم چون سلام و سعي و سجده و سکينه نيز برگرفته از آيات قرآن كريم پرداخته مي‌شود.


در اين برنامه هم چنين مسابقه بهترين سفره‌هاي هفت سين برگزار و به 3 نفر از بانوان شركت كننده كه زيباترين سفره هفت‌سين را ارايه كرده باشند جوايزي اهدا مي‌شود. اين برنامه روز دوشنبه شانزدهم اسفند ماه در خانه فرهنگ اميرکبير منطقه 22 واقع در شهرک گلستان، انتهاي بلوار کاج، سروستان 11 ميزبان بانوان است.

همچنين نشست موضوعي مهارت‌هاي زندگي از منظر اسلام با هدف آشنايي بيشتر شهروندان با سيره اخلاقي و عمل اهل بيت (ع) و به كارگيري آن در زندگي فردي و اجتماعي برگزار مي‌شود. اين نشست به مناسبت فرا رسيدن هشتم اسفند روز امور تربيتي و تربيت اسلامي برگزار و در آن با حضور كارشناسان معيارهاي ديني در عرصه زندگي فردي و اجتماعي تبيين و بررسي مي‌شود. خانه فرهنگ نوردانش اين نشست موضوعي را روز يك شنبه هشتم اسفند ماه جاري همزمان با روز امور تربيتي و تربيت اسلامي از ساعت 10 تا 12 برگزار مي‌كند.

نظر شما