شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۳۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اگر اخلاق در سياست وارد شود، به اخلاق سكولار تبديل مي‌شود، گفت: اگر دين در سياست قرار گيرد، ‌به يك دين‌ سكولار و بي‌محتوا ‌تبديل خواهد شد ولي اگر سياست در دين قرار گرفت، به سياستي اصيل و درست تبديل مي‌شود.

به گزارش شهر، آيت‌الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران بر ضرورت تفكر و تعقل تأكيد كرد و اظهار داشت: بايد با عصاي سنت بر قله رفيع وحي وارد شد تا به خوبي آن‌را فهميد، چرا‌كه انديشيدن معيار كتاب و سنت است.

 

وي با اشاره به مسائل روز و حادثه 25 بهمن ماه اشاره كرد و گفت: مردم در 22 بهمن در سراسر كشور با شور و هيجان در صحنه حضور يافتند و حماسه آفريدند و شور و هيجان خود را به تمامي دنيا نشان دادند ولي در 25 بهمن‌ ماه برخي آقايان مردم را به خيابان‌ها دعوت كردند كه گروه اندكي نيز به تبعيت از آنها به خيابان‌ها آمدند.

 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اگر اخلاق در سياست وارد شود، به اخلاق سكولار تبديل مي‌شود، گفت: اگر دين در سياست قرار گيرد، ‌به يك دين‌ سكولار و بي‌محتوا ‌تبديل خواهد شد ولي اگر سياست در دين قرار گرفت، به سياستي اصيل و درست تبديل مي‌شود.

 

آيت‌الله امامي كاشاني همچنين با تأكيد براينكه به گفته حضرت علي (ع) حق را بايد با تفهم و تعقل ياد گرفت، يادآور شد: ولايت خط مستقيم است كه پرچم اين ولايت آن‌روزها بر دوش امام خميني (ره) و امروز بر دوش رهبر انقلاب‌ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است لذا اگر پرچم و پرچمداران را ببينيم و به خوبي بشناسيم، بايد به تكليف خود پي ببريم چرا‌كه امروز روز ترديد نيست.

 

وي همچنين با بيان اينكه يكي از اخلاق‌هايي كه بايد امروزه بايد مدنظر قرار گيرد، اخلاق رسانه‌اي است، خاطرنشان كرد: اين اخلاق خاص است چرا‌كه ظرافت بسياري دارد و رسانه‌ها بايد با دقت به اين اخلاق توجه كنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: رسانه‌هاي علاقمند به انقلاب بايد تشكيلاتي ايجاد و اين اخلاقي را مطرح كنند كه در آن فقه و فكر وجود داشته باشد.

 

آيت‌الله امامي كاشاني افزود: گاهي برخي جرايد ‌و رسانه‌ها مطالبي را مطرح مي‌كنند كه مصلحت آن كم است لذا آنها بايد ‌دنيا و كشور را ببينند.

 

وي با بيان اينكه بايد حق را فهميد و آن‌را تبيين كرد، گفت: اگر حق در خصومات و مجادله‌ها وارد شود، پايمال خواهد شد لذا بايد حق را فهميد و راه را به درستي انتخاب كرد.

 

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه دوم اين نماز به مسائل جهان اسلام اشاره كرد و با بيان اينكه ‌دنياي اسلام با يك بيداري روبه‌رو شده است، گفت: ‌جهان اسلام غرب‌زده بود و حالا هم همين‌طور است.

 

آيت‌الله امامي كاشاني در مورد معناي غرب‌زدگي گفت: غرب به خاطر تكنولوژي و قدرت خود، وحي و نبوت را كه جزو خوديت ملت اسلام بود، از ملت و امت اسلام ‌گرفت و با قدرت‌ها و حكامي كه در اين كشورها گذاشت، آنها را پوچ كرد.

 

‌وي با بيان اينكه البته غرب نيز هم‌اكنون به پوچي رسيده است، گفت: البته غرب به خاطر قدرت خود همچنان مغرور باقي مانده اما اين ملت‌ها هستند كه امروزه فهميده‌اند كه به پوچي رسيدند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جهان اسلام امروز به دنبال بيداري‌اي كه پيامبر(ص) و امام خميني( ره) به دنبال آن بودند، در حركت هستند.

 

آيت‌الله امامي كاشاني همچنين به وضعيت مسلمانان ليبي، مصر، تونس و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي اشاره كرد و گفت: قرآن مي‌گويد علما و روحانيون بايد كتاب خدا را حفظ كنند لذا امروز روزي است كه بايد وحي و اسلام را به دنيا توضيح داد.

 

وي يادآور شد: علما بايد امروز مطالب را به جامعه بگويند و اين وظيفه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به علما، نويسندگان و استادان گفت كه از مردم و قدرت‌ها نترسند بلكه از خدا بترسند و وحي، عدالت و دين را بيان كنند تا جوانان و مردم روشن و آگاه شوند.

 

آيت‌الله امامي كاشاني خاطرنشان كرد: امروز قلم‌ به دستان دنياي اسلام مخصوصاً كشور مصر كه داراي نويسندگان قوي است، بايد حركت كنند و در جامعه به روشنگري بپردازند چرا‌كه امروز امت اسلام بيدار شده ولي اهل نظر بايد دين را بيان كنند.

 

وي با تأكيد براينكه امروزه بايد اهميت انقلاب اسلامي و الگو بودن آن‌را در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه با استدلال بيان كرد، گفت: بيان اصل اسلام و اعلام وظايف آن در بيداري مسلمانان جهان، برعهده نويسندگان و دانشمندان است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنين در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد:‌ امروز رسانه‌ها و جرايد بايد انقلاب اسلامي را به صورت تابلويي زيبا به دنيا نشان دهند و آن‌را به خوبي برجسته كنند؛ به اميد آنكه اين امر وسيله‌اي براي ظهور ولي‌عصر (عج) شود.

 

وي يادآور شد: البته گرفتاري‌هاي نيز وجود دارد كه پيامبر اسلام (ص) در اين زمينه فرمودند حضرت مهدي (عج) قيام نخواهد كرد؛ مگر آنكه يك سوم مردم كشته شوند، يك سوم ديگر با بدبختي‌ها بميرند و يك سوم باقي بمانند؛ همچنين فرموده‌اند كه حضرت مهدي (عج) قيام نخواهند كرد تا زماني كه در جهان اسلام اختلافات بسيار به وجود آيد‌.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: مسئله وحدت و همدلي و در يك راستا حركت كردن وظيفه‌اي است كه از زمان پيامبر مرتباً به ما تأكيد شده است.

 

نظر شما