يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۳۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
اكران نوروزي در راه است؛
روزهاي نوروز يكي از فرصت‌هايي است كه بسياري از فيلم‌ها براي حضور در آن رقابت سختي را پشت سر مي‌گذارند تا از اين فرصت براي جلب تماشاگر بيشتر بهره ببرند. «ورود آقايان ممنوع»، «اخراجي‌هاي »، «سعادت آباد» و «جدايي نادر از سيمين» از جمله فيلم‌هايي هستند كه براي اكران نوروزي 90 در رقابتند.

به گزارش خبرنگار شهر، هرسال بعد از جشنواره فيلم فجر، بحث اكران فيلم‌هاي نوروزي آغاز مي‌شود و تهيه‌كنندگان در تلاش و رايزني براي اكران فيلم‌هاي خود در نيمه اول بهار 90 هستند.


بعد از نمايش فيلم «ورود آقايان ممنوع» به كارگرداني رامبد جوان و تهيه كنندگي علي سرتيپي در جشنواره فيلم فجر طي گپي كوتاه با اين تهيه‌كننده عنوان شد كه به احتمال زياد يكي از فيلم‌هاي نوروز 90 فيلم   « ورود آقايان ممنوع» باشد، فيلمي كه مضموني نسبتا كمدي را در بر مي‌گيرد.


از سويي ديگر، اگرچه پيش از اين مسعود ده‌نمكي كارگردان فيلم «اخراجي‌هاي 3» اعلام كرده بود كه قطعا اين فيلم جز گزينه‌هاي اكران نوروزي خواهد بود اما هنوز مشخص نيست كه ميان اين دو فيلم پر بازيگر كدام اكران خواهد شد!


در فيلم «ورود آقايان ممنوع» بازيگراني چون رضا عطاران، ويشکا آسايش، پگاه آهنگراني، ماني حقيقي و بهاره رهنما به ايفاي نقش پرداخته‌اند كه يک کمدي شسته‌رفته است و نمايش اين فيلم در جشنواره نيز موفق بود.


از سويي فيلم «شيش و بش» به كارگرداني بهمن گودرزي كه فرم جشنواره فيلم فجر را هم پر نكرده بود، يكي ديگر از فيلم‌هايي است كه با حضور بازيگران بنام سينما مي‌تواند رقيب دو فيلم «اخراجي هاي 3» و «ورود آقايان ممنوع» باشد. محمدرضا گلزار و امين حيايي از جمله بازيگران اين فيلم به شمار مي‌روند. 


با اين حال فيلم موفق «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي كه موفقيت‌هاي زيادي را در جشنواره برلين بدست آورده است هم مي‌تواند در اکران با اقبال روبرو شود، اتفاقي که براي «درباره الي» هم افتاد. گروه بازيگران، داستان متفاوت و افتخاراتي که فيلم تازه فرهادي دارد تماشاگر را براي ديدن آن ترغيب مي‌کند. 


فيلم «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري و تهيه كنندگي همايون اسعديان با حضور بازيگراني چون ليلا حاتمي، مهناز افشار، حامد بهداد، امير آقايي و حسين ياري از جمله فيلم هاي ديگري است كه مضموني اجتماعي دارد و به نظر مي‌رسد اين فيلم هم در اكران نوروز مي‌تواند موفق باشد. با توجه به اينكه اسعديان در گپي كوتاه عنوان كرده بود كه فيلم براي اكران نوروزي آماده است و مشكلي ندارد.


اما فيلم «جرم» به كارگرداني مسعود كيميايي هم مي‌تواند يكي ديگر از گزينه‌هاي احتمالي ايام نوروز باشد. فيلمي كه به سبك سياه و سفيد ساخته شده و مخاطبان سينماي كيميايي را بار ديگر به سينما بكشاند.


با اين حال با اين گمانه زني‌ها اكران نوروزي سال 90 مي‌تواند يك اكران پررونق و و تاثيرگذار در ابتداي سال جديد براي سينماها باشد.

نظر شما