يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۳۶۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵
رييس انجمن علمي طب ورزشي گفت: بسياري از بيماري‌هايي كه در ميان مردان شايع است ممكن است با فعاليت‌هاي ورزشي و فيزيكي مناسب پيشگيري و درمان شود.

به گزارش "شهر"، دكتر فرزين حلب‌چي در نشست علمي خبري روز ملي سلامت مردان گفت: مشكلات اصلي هزاره سوم تنها به ايدز، سرطان، آنفلوانزاي تيپ يک و سوانح رانندگي محدود نمي‌شود بلكه قسمت اصلي اين مشكلات مربوط به بي‌تحركي افراد يك جامعه است.

 

وي درباره نوع صحيح فعاليت جسماني گفت: نوعي از حركت بدن كه در اثر انقباض عضلات اسكلتي ايجاد و به وضوح موجب هزينه كردن انرژي مي‌شود به عنوان يك فعاليت جسماني صحيح و استاندارد شناخته مي‌شود.

 

حلب‌چي تصريح كرد: براساس مطالعات انجام شده در سال 84 نيمي از زنان و مردان بالاي 25 سال فاقد فعاليت فيزيكي مناسب در طول روز هستند و اين بي‌فعاليتي بدون شك از تبعات زندگي ماشيني است.

 

وي درباره دلايل كاهش تحرك در سال‌هاي اخير در ميان افراد جامعه گفت: افزايش مشاغل كم تحرك شهري، سهولت دسترسي به امكانات، پيشرفته بودن زير ساخت‌ها و فن‌آوري‌ها و در نتيجه كاهش نياز به فعاليت جسماني از مهم‌ترين دلايل كاهش تحرك در زندگي شهرنشينان است كه بدون شك در صورت بي‌توجهي به فعاليت فيزيكي مناسب در طول روز هزينه‌هاي سنگيني را براي اين افراد در پي خواهد داشت.

 

رييس انجمن علمي طب ورزشي خاطرنشان كرد: افراد بزرگسال 18 تا 65 سال بايد حداقل هر روز به مدت 30 دقيقه فعاليت فيزيكي شديد (افزايش ضربان قلب) داشته باشند تا بتوانند از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و انواع سرطان‌ها پيشگيري كنند.

 

وي از مسوولان بهداشتي و درماني كشور خواست تا شرايط لازم را براي افزايش دسترسي به تسهيلات تفريحي فراهم كرده و زيرساخت‌هاي لازم را براي حمايت بيشتر از پياده‌روي و دوچرخه‌سواري بهبود بخشند.

نظر شما