يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۷۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
رئيس سازمان محيط زيست با اشاره به اينکه چهلمين سالگرد کنوانسيون رامسر در ايران برگزار مي شود گفت: 45 کشور براي حضور در اين اجلاس اعلام آمادگي کرده اند و 20 وزير محيط زيست در روز برگزاري به ايران مي آيند.

به گزارش شهر، محمد جواد محمدي زاده روز يکشنبه در نشست خبري به مناسبت برگزاري چهلمين سالگرد شکل گيري کنوانسيون رامسر در ايران گفت: 160 کشور عضو کنوانسيون بين المللي رامسر هستند که 40 سال پيش در شهر رامسر و با ميزباني ايران و براي مديريت هر چه بهتر تالابها و بررسي چالشهاي آنها آغاز به کار کرد.

 

معاون رئيس جمهوري با اشاره به نقش و اهميت تالابها در زندگي جوامع محلي و تامين معيشت اقتصاد و همين طور خدمات طبيعي تالابها در حوزه مهار سيلابها و ديگر موضوعات، تاکيد کرد: کنوانسيون رامسر قديمي ترين پيمان زيست محيطي بين المللي دنيا است که موضوع آن به بحث آب و اکوسيستم مربوط مي شود.

 

به گفته محمدي زاده، هزار و 916 تالاب در دنيا در ليست تالابهاي رامسر به ثبت رسيده است و در سال 2002 در کشور اسپانيا تصميم گرفته شد که مرکز منطقه اي کنوانسيون رامسر که در شهر گلايد سوئيس مستقر است در ايران شکل بگيرد و توافق ديگري در کره جنوبي شکل گرفت که ميزباني چهلمين سالگرد شکل گيري کنوانسيون رامسر را به ايران داد.

 

وي اظهار داشت: از يکسال قبل تمهيدات لازم براي برگزاري اجلاسي بين المللي در ايران انديشيده شده و اين اجلاس داراي ابعاد زياد و اهميت ويژه اي براي ايران است چرا که علي رغم شرکت در اجلاسهاي بزرگي در دنيا، تا به حال ميزبان اجلاسهاي جهاني محيط زيست نبوده ايم.

 

رئيس سازمان محيط زيست اظهار داشت: اين اجلاس در همان سالن قديمي که چهل سال پيش پيشنهاد شکل گيري اين کنوانسيون داده شد جهت گرامي داشت اين اقدام خاطره انگيز و بزرگ برگزار مي شود و طي آن با انتشار بيانيه اي چالشها و مشکلات تالابها و همين طور راهکارها و ضرورت مديريت يکپارچه تالابها به بحث و تبادل نظر گذاشته مي شود.

 

نظر شما