يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۷
کد خبر: ۳۳۸۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران:
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران گفت: در ايام نوروز 20 هزار دستگاه اتوبوس،33 هزار دستگاه سواري و 40 هزار ميني بوس مسافران نوروزي را جابه جا مي كنند.

به گزارش خبرنگارشهر به نقل از روابط عمومي استانداري تهران،فرهاد صالحيان با بيان اينكه از 20 هزار اتوبوس موجود ،حدود 9 هزار دستگاه در استان تهران فعاليت مي كند، افزود: براي سفرهاي برنامه ريزي شده هيچ مشكلي نداريم، با اين حال اگر قرار باشد در روزهاي آخر سال و بدون برنامه ريزي تقاضاي خارج از برنامه به ما تحميل شود ممكن است از توان ما خارج باشد.

صالحيان با بيان اينكه با ارتقاي بهره‌وري از حداكثر توان ناوگان خود استفاده مي كنيم، ادامه داد: با نهادهاي دولتي هماهنگ كرديم تا اگر خودرويي در اختيار دارند كه قابليت كار در استاندارد برون شهري را دارد، در اختيار ما بگذارند.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران همچنين گفت: علاوه بر اين سرويس‌هاي دربستي از 25 اسفند ماه تا اول فروردين ماه سال 90 و از 13 تا 15 فروردين ماه كه پيك سفر است، ممنوع است.

وي با اشاره به پيش فروش اينترنتي بليت كه از اول اسفند ماه جاري تا هفتم اين ماه انجام شد،خاطرنشان كرد: در اين مدت 466 هزار نفر از اين طريق بليت تهيه كردند كه اين رقم نسبت به سال قبل 63 درصد رشد داشته است.

صالحيان ادامه داد: از اين تعداد 254 هزار و 650 نفر در استان تهران ثبت نام كردند كه تقريبا بيش از 50 درصد بليت‌هاي فروخته شده است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران به ورود اتوبوس‌هاي v.i.p به ناوگان جاده‌اي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين ايام همچنين 200 دستگاه اتوبوس v.i.p كه داراي 26 صندلي و مجهز به مانيتور و يو. اس. پي هستند در پايانه‌هاي بيهقي و جنوب وارد ناوگان مسافري مي شوند.

صالحيان با بيان اينكه اگر كسي از اتوبوس‌هاي ويژه استفاده كند ديگر از خودرو شخصي استفاده نخواهد كرد، گفت:به جرات مي گويم كه يكسري از شركت‌هاي حمل و نقل خدماتي كه ارائه مي دهند از برخي از ايرلاين‌ها بهتر است.

وي ادامه داد: با نظرسنجي از مسافرين در طول سال نقاط ضعف و كمبودها شناسايي شده و از سوي ديگر زمينه براي برقراري ارتباط مناسب مسافران با مديران اين بخش فراهم است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران همچنين گفت:علاوه بر اين به منظور نظارت بر توقفگاه‌هاي بين جاده‌اي در استان‌ها، كميته اي با هماهنگي اداره اماكن، بهداشت و درمان، استانداري و بازرگاني تشكيل شده تا در اين محل‌ها حضور يافته و مشكلات موجود را مرتفع كند.

وي با تاكيد برانجام نظارت مستمر بر نرخ بليت، افزود: همچنين شماره پيامك 3000365252 اعلام شده كه با ارسال مقصد سفر به اين سامانه قيمت بليت مقصد را اعلام مي كند.

صالحيان با بيان اينكه هماهنگي‌هاي لازم با تمام نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط اعم از امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و پليس راه، براي انجام سفرهاي امن، ارزان و اقتصادي براي شهروندان انجام شده است، افزود: علاوه بر اين تمام اصناف فعال در اين بخش بايد در تمام اوقات كشيك داشته باشند و حتي براي استفاده احتمالي از ناوگان كمكي هم برنامه ريزي شده تا جابه جايي مسافران با مشكل مواجه نشود.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران همچنين گفت: در ايام نوروز 85 درصد از همكاران ما آماده باش كامل هستند.

وي با اشاره به اينكه طي پنج سال متوالي تصادفات دركل استان هفت درصد و در راه‌هاي روستايي 13 درصد كاهش داشته است، افزود:اين در حالي است كه استان تهران بعد از 10 سال از رتبه سوم جابه جايي كالا به رتبه دوم ارتقا يافت.

صالحيان با تاكير بر اينكه راننده‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي مي توانند روزانه 10 ساعت رانندگي كنند، گفت: اگر قرار باشد راننده اي به صورت دوكله رانندگي كند، زمان آن نبايد بيش از 10 ساعت باشد و راننده اتوبوس بايد عوض شود.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران ادامه داد: در سال 1387سهم تصادفات وسايل نقليه عمومي درگير در تصادف 12 درصد بود كه در حال حاضر اين رقم با پنج درصد كاهش به هفت درصد رسيده است.

وي با اشاره به تدارك امكانات رفاهي براي رانندگان اظهار داشت: علاوه بر اين امسال 300 دستگاه خودرو سواري به طور محسوس و نامحسوس برعملكرد ناوگان جاده اي نظارت خواهند داشت.

صالحيان افزود: با ابلاغيه استانداري تهران هر دستگاه دولتي دو دستگاه خودرو به مدت سه روز دراختيار اين بخش قرار مي دهد ضمن اينكه رانندگان حمل و نقل عمومي آموزش كافي را ديده و اخلاق حرفه اي را دارند كه اين خود عامل مهمي در ارتقاي ايمني ناوگان حمل و نقل عمومي است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي اساتان تهران با بيان اينكه به نظر مي رسد امسال در زمينه ايمني مشكل نداشته باشيم، پيش بيني كرد جابه جايي مسافراز طريق شبكه حمل و نقل عمومي جاده اي رشد 15 درصدي را تجربه كند.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران همچنين گفت: بعد از حدود 15 سال براي اولين بار در ايام نوروز هيچ گونه افزايش قيمت بليت نخواهيم داشت.

صالحيان با بيان اينكه سال گذشته 39 ميليون مسافر در كشوراز طريق حمل و نقل عمومي جاده اي جابجا شد،اظهار داشت:پيش بيني ما اين است كه نوروز امسال بين 42 تا 43 ميليون نفردر كل كشور و 9 ميليون مسافر در تهران جابجا شود.

وي در پايان به شهروندان توصيه كرد،تا 24 اسفند بليت مورد نياز خود را از مراكز فروش مجاز دريافت كنند و با برنامه ريزي سفرهاي خود به هيچ عنوان از محل‌هاي غير مجاز بليت سياه دريافت نكنند.

نظر شما