يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۶
کد خبر: ۳۳۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
60 درصد تهراني‌ها از چاقي رنج مي‌برند؛
معاون اداره كل سلامت شهرداري تهران با بيان اين‌كه با راه‌اندازي 2 باشگاه چاقي در امروز و يك باشگاه ديگر در هفته آينده، شهروندان 18 منطقه تهران از خدمات اين باشگاه‌ها بهره‌مند مي‌شوند، تصريح كرد: تا پايان سال جاري 22باشگاه چاقي در مناطق 22گانه راه‌اندازي مي شود.

رضا قهرماني معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران در گفت و گو با خبرنگار «شهر» درباره بهره‌برداري از باشگاه‌هاي چاقي در تهران گفت: امروز ـ 11 اسفند ـ 2 باشگاه چاقي ديگر در مناطق 9 و 15 راه‌اندازي مي‌شود تا هفده باشگاه چاقي در 17منطقه شهرداري تهران در اختيار شهروندان قرار گيرد.


او با بيان اين‌كه هجدهمين باشگاه چاقي نيز هفته آينده در منطقه 19 تهران به‌بهره برداري خواهد رسيد، افزود: تا پايان سال‌جاري شهروندان همه مناطق 22گانه شهر تهران از باشگاه‌هاي چاقي برخوردار مي‌شوند.


معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران تصريح كرد: افزايش ارتقاي سلامت با هدف رسيدن به اندامي مناسب و انجام فعاليت‌هاي ورزشي از اهداف راه‌اندازي اين باشگاه‌ها محسوب مي‌شود و در آن متخصصان تغذيه، طب ورزشي، و روان شناس نسبت به راهنمايي شهروندان مبادرت مي‌كنند.


او در ادامه گفت: باشگاه‌هاي چاقي زير نظر يك هيات علمي هدايت و راهبري مي‌شود كه در آن اساتيد و متخصصان حوزه‌هاي مختلف مانند تغذيه، روان‌شناسي و طب ورزشي حضور دارند و بر فعاليت‌هاي باشگاه چاقي نظارت مي‌كنند.


بر اساس اين گزارش شهرداري تهران به‌منظور ارتقاي سلامت جسمي و رواني شهروندان و افزايش مشاركت مردم در حوزه سلامت نسبت به راه‌اندازي پرديس سلامت، خانه سلامت، باشگاه چاقي، خانه تن‌آرام و كانون‌هاي ديابت، جوانان، معلولان، كودك و مادر و سالخوردگان كرده است.

نظر شما