سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۳۹۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري خبر داد:
رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران گفت: تا 2 سال آينده 800 گلدسته بر بام 400 مسجد تهران احداث مي‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر افزود: هم‌اكنون در اين رابطه اقدام‌هاي مقدماتي از جمله بررسي‌هاي كارشناسي، انتخاب مشاور و تعيين كارگروه فني در تمام مناطق انجام گرفته و بخشي از اين پروژه آغاز شده است.

 

مشاور شهردار تهران تاكيد كرد: اين 800 گلدسته حداكثر تا 2 سال آينده تكميل و به بهر‌ه‌برداري خواهد رسيد.تعدادي از اين مساجد به دليل نوع سازه آمادگي احداث گلدسته بر بام خود را ندارند و بايد در اين موارد اقدامات زيرساختي انجام شود كه اين مساله زمان اجراي پروژه را طولاني مي‌كند.

 

ناصحي هدف از اجراي اين اقدام را هويت‌بخشي به مساجد و محلات دانست و افزود: گنبد و گلدسته نماد مسجد و به نوعي بخشي از هويت محله محسوب مي‌شوند به نحوي كه در گذشته هرمحله‌اي را بر اساس مسجد آن محل مي‌شناختند.

 

رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران با اشاره به اين كه براي هرمسجد 2 گلدسته در نظرگرفته شده، خاطرنشان كرد: 80 مورد از اين گلدسته‌ها براي مساجدي است كه هم‌اكنون توسط شهرداري در نقاط مختلف در حال احداث است.

 

او خاطرنشان كرد: از سال 87 ساخت 40باب مسجد توسط شهرداري تهران آغاز شده كه تا كنون 13باب آن تكميل و به بهره‌برداري رسيده است. مابقي مساجد نيز تا 2 سال آينده تكميل و به بهر‌ه‌برداري خواهد رسيد.

نظر شما