دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۰
کد خبر: ۳۳۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
در راستاي رويكرد شهرداري تهران به‌منظور گسترش دامنه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در شهر تهران، برج ميلاد به‌عنوان يكي از مراكز فرهنگي تهران در مدت 2 هفته آينده پذيراي اهالي و علاقه‌مندان موسيقي است.

به گزارش خبرنگار «شهر» در حالي‌كه به روزهاي پاياني سال نزديك مي شويم، سالن همايش‌هاي برج ميلاد از امروز-11 اسفند- تا 27 اسفند پذيراي اهالي و علاقه‌مندان موسيقي خواهد بود.


بر اساس اين گزارش، امشب و فرداشب ـ 11 و 12 اسفند ـ گروه آريان به‌اجراي برنامه خود خواهد پرداخت و 13 و 14 ماه جاري نيز سال همايش‌هاي برج ميلاد ميزبان بنيامين بهادري و طرفدارانش در دو سانس خواهد بود.


گروه رستاك نيز 15 و 16 براي اهالي موسيقي خواهد نواخت. هم‌چنين 17 و 18 اسفند محسن يگانه و 20 و 21 اسفند محمد اصفهاني كنسرت‌هايي اجرا خواهند كرد و 25، 26 و 27 اسفندماه نيز به ترتيب علي اصحابي، رضا يزداني و بابك جهان‌بخش به اجراي برنامه مي‌پردازند.


رحيم مطهرنژاد، مديرعامل برج ميلاد با استقبال از اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در اين برج خاطرنشان مي‌كند: براي گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي به خصوص اجراي موسيقي براي رزرو سالن در ايام هفته 10 درصد تخفيف تعلق مي‌گيرد، ضمن اين‌كه گروه‌هاي موسيقي سنتي از 20 درصد تخفيف برخوردار مي‌شوند.


علاوه بر اين مجموعه برج ميلاد به‌عنوان پايگاه اصلي برگزاري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از 16 تا 26 بهمن‌ماه پذيراي هنرمندان، سينماگران و اهالي رسانه كشور بوده است.


سيد محمدهادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران نيز بهمن ماه گذشته در مراسم گشايش نمايشگاه نسخ خطي و قرآني در برج ميلاد با بيان اين‌كه فعاليت فرهنگي در مجموعه ميلاد بايد افزايش يابد، تصريح مي‌كند: افتخار ما در مجموعه مديريت شهري اين است كه دامنه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در شهر تهران به طور روز افزون توسعه پيدا كرده است.


در واقع مجموعه برج ميلاد علاوه بر اين‌كه كيفيت خدمات مخابراتي و تلويزيوني را ارتقا مي‌بخشد، به يكي از مراكز فرهنگي تهران در راستاي رويكرد تبديل شهرداري تهران از يك سازمان خدماتي به‌يك نهاد اجتماعي بدل شده است.


اين در حالي است كه در حال حاضر دو برنامه به صورت زنده از محل برج ميلاد پخش مي شود، يک برنامه از شبکه جام جم و از محل راس برج و برنامه «تا نيايش» از شبکه تهران همزمان با اذان ظهر، در ضمن ويژه‌برنامه جشنواره فيلم فجر از طريق SNG (پخش ماهواره‌اي) هم زمان با اين جشنواره از محل برج ميلاد پخش مي شد.


ايازي در اين باره اضافه مي‌كند: استوديو برج ميلاد نيز مورد بهره برداري قرار گرفته و با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با صدا و سيما، حجم برنامه‌هاي فرهنگي توسعه خواهد يافت و اميدواريم اين مکان به پايگاهي براي توليد برنامه‌هاي تلويزيوني تبديل شود.


مجموعه برج ميلاد با امكاناتي چون سالن همايش‌ها، گنبد آسمان، رستوران‌هاي گردان و ويژه، گالري و كافه تريا يكي از مجهزترين مراكز فرهنگي كشور به‌شمار مي‌آيد كه در دوره دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران پس از 11 سال به بهره‌برداري رسيد.


اين نكته قابل توجه است كه اين برج در 8 سال نخست تنها 40 درصد از برج تکميل شده بود، اما با سرعت بخشيدن به پروژه توسط محمدباقر قاليباف، شهردار تهران 60 درصد بعدي در 30 ماه ساخته شد.


علاوه بر اين كلنگ فاز 2 مجموعه ميلاد شامل هتل 5ستاره بين‌المللي و مجموعه‌هاي تفريحي با مشاركت خصوصي و با سرمايه‌گذاري بالاي 400 تا 500 ميليارد دلار در سال 90 به‌زمين زده مي‌شود.

نظر شما