شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۹
کد خبر: ۳۴۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
معاون دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: افرادي که در خوردن گوشت قرمز زياده‌روي مي‌کنند، 13 تا 15 درصد بيشتر در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر زهرا عبداللهي با اشاره به اين كه گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها جزء بهترين منابع پروتئين هستند، اظهار كرد: مصرف اين گروه مواد غذايي براي رشد، خون‌سازي و سلامت دستگاه عصبي لازم است و بسياري از كودكان و نوجوانان الگوهاي غذايي نادرست دارند و به مقدار کافي از مواد غذايي گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها استفاده نمي‌کنند.

 

وي افزود: مصرف گوشت براي ارتقاي سلامتي، افزايش سطح ايمني و رشد و نمو مناسب لازم است و براي اطمينان از عملکرد مناسب ذهن و يادگيري درست، مصرف آن ضرورت دارد.

 

به گفته عبداللهي، افرادي كه به خوردن ماهي عادت دارند كمتر به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، ديابت، ورم مفاصل و آسم مبتلا مي‌شوند و همچنين شانس ابتلاي آنها به سرطان نيز كمتر است.

 

وي تاكيد كرد: مصرف ناکافي از گروه گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها روند رشد مغزي و فيزيکي کودکان و نوجوانان را کند مي‌كند و همچنين زياده‌روي در مصرف گوشت قرمز ميزان خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان جوان را دو برابر افزايش مي‌دهد.

نظر شما