شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۴۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
كارشناس دفتر سلامت رواني،‌ اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت گفت: والدين بايد كودك را براي تولد نوزاد آماده كرده و اجازه دهند در ويزيت‌هاي قبل از زايمان،‌ كودك همراه والدين به بيمارستان بيايد.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، معصومه افسري با بيان اين مطلب اظهار كرد: والدين مي‌توانند با ارائه راهكارهاي مناسب رقابت فرزند بزرگتر با نوزاد تازه متولد شده را مديريت كنند.

 

وي افزود: هرگونه تغيير مهم در خانه را قبل از تولد نوزاد انجام دهند و اطاق نوزاد را با فرزند بزرگتر تزيين كنند و اجازه دهند تا براي نوزاد يك نقاشي مخصوص بكشد و آن را همانجا نصب كند.

 

افسري ادامه داد: والدين از مهمان‌هايي كه براي ديدن نوزاد مي‌آيند بخواهند كه اول به ديدن فرزند بزرگتر بروند و به او توجه كنند و اگر مهمان‌ها از آوردن هديه براي كودك بزرگتر غفلت مي‌كنند، والدين كادويي را كه از قبل تهيه كرده و كنار گذاشته‌اند به او بدهند.

 

كارشناس دفتر سلامت رواني،‌ اجتماعي وزارت بهداشت تصريح كرد: به كودك بزرگتر مفهوم ملايمت در نوازش نوزاد را ياد دهند و او را به رابطه ملايم و خوب با نوزاد تشويق كنند. والدين بايد خود را براي مواجهه با بدخلقي‌ها، ناسازگاري‌ها و حسادت‌هاي فرزند بزرگتر نسبت به نوزاد آماده كنند و از اين رفتارها غافلگير نشوند.

 

وي با بيان اين كه والدين نبايد در حضور كودك اول به نوزاد زياد توجه و محبت كنند،‌ خاطرنشان كرد: بهتر است والدين زمان هايي را با فرزند بزرگتر بدون حضور نوزاد سپري كنند تا وي احساس كمبود محبت نكند و به او اين حس را بدهد كه هنوز فرزند بزرگتر است.

نظر شما