سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۴
کد خبر: ۳۴۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
درخواست رييس انجمن نداي معلولان ايران:
رييس انجمن نداي معلولان ايران با تاكيد بر اين نكته كه اولويت واگذاري پلاك ويژه بايد به معلولان شاغل و دانشجو باشد گفت: تردد معلولان با درصد شديد و بسيار شديد تنها به مراكز درماني صورت مي‌گيرد كه به دليل ضرورت پيشتر هماهنگي لازم انجام شده است.

محمود كاري رييس انجمن نداي معلولان ايران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به اعلام واگذاري 3 هزار پلاك ويژه معلولان براي تردد در محدوده طرح ترافيك از سوي معاون توانبخشي و پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي، اظهار داشت: براساس شرايطي كه اداره راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرده است اين پلاك ها در اختيار معلولان با درصد شديد و بسيار شديد قرار مي گيرد.


وي افزود: با توجه به اينكه پيگيري دريافت پلاك ويژه خودروهاي معلولان از سوي انجمن هاي مردم نهاد بيشتر در جهت رفاه حال معلولاني است كه در وهله اول داراي گواهينامه رانندگي و در مرحله بعد شاغل و يا دانشجو هستند،‌ زيرا اين افراد با مشكلات فراوان توانسته اند اين موقعيت اجتماعي را كسب كرده و مشغول به كار شوند.


كاري ادامه داد: از آنجا كه معلولان با درصد شديد و بسيار شديد در بسياري از موارد شاغل نيستند و تردد آنها بيشتر به مراكز درماني است كه كه با توجه به ضرورت آن هماهنگي هاي لازم انجام شده است در نتيجه ارايه پلاك ويژه به آنها تنها موجب بروز مشگلات جديد براي معلولان با درصد كمتر مي شود.


رييس انجمن نداي معلولان ايران با بيان اين نكته كه تعداد كل معلولان داراي گواهينامه در كل كشور 10 هزار نفر است گفت: درخواست معلولان از مسولان ارايه پلاك ويژه به شاغلان و دانشجويان است ضمن اينكه در اعلام آمار جمعيت معلولان دقت بيشتري اعمال شود.


وي در ادامه تصريح كرد: متاسفانه برخي از مسولان در ارايه آمار جمعيت معلولان ايران اغراق مي كنند كه اين امر در بسياري از موارد نتيجه مثبتي نداشته و از جذب كمك هاي نهادها و ارگانها به دليل فراواني افراد جلوگيري مي كند.

نظر شما