يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۴
کد خبر: ۳۴۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱
کودکان 3 تا 12 ساله با حضور در کارگاه آموزش خلاق، زندگي اجتماعي را در ميان هم سن و سال‌هاي خود تمرين مي‌كنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه 22، در اين کارگاه آموزشي که دو ساعت به طول مي‌انجامد کودکان شرکت‌کننده در کارگاه، پس از آموزش‌هاي اوليه توسط کارشناسان آموزش خلاق به صورت فعال در برنامه طراحي شده مشارکت مي‌كنند.

آموزش خلاق روش پويايي است که در آن پس از آموزش‌هاي اوليه، کودکان را آزاد مي‌گذاريم تا خودشان فکر کنند، تصميم بگيرند و اجرا کنند.


در کارگاه آموزش خلاق که روز پنج شنبه 19 اسفند ماه ساعت 15 تا 17 در فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود، مهدي اسماعيلي نويسنده و کارگردان نمايش خلاق حضور دارد.


مهدي اسماعيلي نيز فارغ‌التحصيل رشته نمايش عروسكي از دانشكده‌ي هنرهاي زيباست. او كار در حيطه كودكان را از دوران دبيرستان شروع كرده است. اسماعيلي اثري پژوهشي با عنوان «نمايش، كودك و خلاقيت» ويژه مربيان مهدكودك‌ها و مدرسه‌ها تاليف کرده است.

وي در اين اثر پژوهشي به مسائلي هم‌چون «نمايش كودك چيست؟» ، « جايگاه نمايش خلاق در زندگي كودكان كجاست؟» و "شيوه‌ي اجراي آن چگونه است" پرداخته است. «يك دست و هزار عروسك جادويي» نيز عنوان ديگر اثر پژوهشي اين محقق و فعال كودكان است. اين هنرمند هم چنين فيلمنامه‌ي مجموعه انيميشن «شكرستان» را نوشته است.


در کارگاه آموزش خلاق اولياي کودکان 3 تا 12 ساله نيز حضور دارند و همراه با کودکان خود در کارگاه نمايش خلاق مهدي اسماعيلي شرکت مي‌كنند.

فرهنگسراي تهران در انتهاي بزرگراه رسالت، سه‌راه دهكده بوستان فرهنگسرا واقع است.

نظر شما