يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۹
کد خبر: ۳۴۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
معاون بهداشتي وزير بهداشت از ايجاد سامانه سلامت ايرانيان خبر داد و اعلام كرد: بر اين اساس هر ايراني به طور مشخص پرونده سلامت الكترونيكي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، دكتر عليرضا مصداقي‌نيا در تشريح دست‌آوردهاي بهداشتي كشور با حضور وزير بهداشت سوريه، اظهار كرد: با ايجاد سامانه سلامت ايرانيان، تمام اطلاعات بهداشتي و درماني هر ايراني به صورت نظام ارجاع بين پزشك بالادست و پايين دست در صورت نياز بررسي مي‌شود.

 

وي با بيان اينكه طي چند سال گذشته بحث پزشك خانواده و نظام ارجاع در دستور كار وزارت بهداشت ايران قرار داشته است، گفت: بر اين اساس 22 ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت روستايي كشور را به طور كامل زير پوشش اين طرح برديم و در حال حاضر پيگيري اين موضوع را در شهرها نيز آغاز كرده‌ايم.

 

مصداقي‌نيا با بيان اينكه در حال حاضر شهرهاي زير 50 هزار نفر ما زير پوشش طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع هستند، اعلام كرد: در سال آينده نيز شهرهايي زير يكصد هزار نفر را زير پوشش اين طرح خواهيم برد و به اين ترتيب هر 10 هزار نفر از جمعيت شهري ما در يك بلوك زير نظر تيم سلامت 17 نفره كه 4 نفر آنها پزشك هستند، قرار مي‌گيرند.

 

معاون بهداشتي وزير بهداشت همچنين با اشاره به موفقيت‌هاي به دست آمده در كنترل بيماري‌هاي واگير در كشور، خطاب به وزير بهداشت سوريه اذعان كرد: در حال حاضر با توجه به تغييرات به وجود آمده در روند زندگي مردم و صنعتي شدن، با وضعت خوبي در رابطه با بيماري‌هاي غيرواگير مواجه نيستيم.

 

وي افزود: براين اساس وزارت بهداشت ايران، مراقبت بيماري‌هاي غيرواگير مانند قلب و عروق، ديابت، فشار خون و ... را به طور جدي در دستور كار خود قرار داده است و به نظر مي‌رسد سوريه هم با توجه به در حال توسعه بودن دچار اين معضلات باشد و شايد يكي از نقاط همكاري دو كشور كه نياز به مشاركت دارد، موضوع بيماري‌هاي غيرواگير باشد.

نظر شما