سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۴۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي گفت: کتابخانه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد که شرايط طرح مشارکتي را داشته باشند، تجهيز مي‌شوند.

نجمه خدادادي در گفتگو با خبرنگار «شهر» در چناران گفت: کتابخانه هاي کانونهاي مساجد در صورت واگذاري به نهاد کتابخانه ها ي عمومي به صورت مدت دار نيرو جهت اداره کتابخانه و سهميه کتاب نيز داده مي‌شود.

 وي افزود:با توسعه و تقويت کتابخانه هاي کانونهاي مساجد و با توجه به موقعيت اين گونه مراکز مي توان در ترويج فرهنگ کتابخواني قدم برداشته شود. وي ادامه داد:کم هزينه ترين وسيله براي کاهش آسيبهاي اجتماعي جوانان و نوجوانان ترويج فرهنگ مطالعه است وکتابخانه کانونهاي مساجد مي توانند بهترين کمک در گسترش اين فرهنگ باشند.

خدادادي بيان داشت: مطالعه استان با ظرفيت کتابخانه آستان قدس جايگاه دوم را در کشور دارد و سرانه کلي مطالعه غير درسي در کشور 76دقيقه است و استان خراسان رضوي 72 دقيقه است. وي افزود: آمار مطالعه کشور نشان گر عقب بودن از کل دنيا است و ضروري است فرهنگ مطالعه از سوي رسانه ها خصوصا صدا و سيما ترويج شود.

مدير کل کتابخانه هاي استان ادامه داد:صدا و سيما به صورت جد در ترويج فرهنگ مطالعه و کتاب وارد شود و مسئولين و مردم را نسبت به کتاب و کتابخواني حساس کنند. خدادادي گفت: طرح هر روستا يک کتابخانه راه اندازي مي‌شود و کتابخانه سيار نيز در تمام روستاها اعزام خواهد شد. وي افزود: 150کتابخانه در استان به صورت عمومي زير مجموعه نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور فعاليت مي کنند.

نظر شما