شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۴۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
سيروس رنجبر كارگردان فيلم «مادر پائيزي» درباره انتقال نگاتيوهاي اين فيلم به استوديو بديع عنوان كرد:نگاتيو‌هاي فيلم «مادر پائيزي» به دليل مطلوب نبودن کيفت کپي‌هاي ديجيتال و »داشتن همکاري‌هاي مناسب، از لابراتوار صدا و سيما به استوديو بديع منتقل شد.

به گزارش شهر، تهيه کننده و کارگردان اين فيلم گفت: با توجه به جديد بودن تجهيزات لابراتوار صدا و سيما و کيفيت بالاي ظهور و چاپ نگاتيو (به دليل استفاده از داروهاي وارداتي با کيفيت خوب) و بنا به سفارش برخي از همکاران سابق خود در تلويزيون، پس از مذاکره‌هاي مقدماتي و قول مساعدت‌هاي لازم از سوي مسئولان لابراتوار، همکاري خود را آغاز کرديم اما به دليل ضعف فني پرسنل و عدم آشنايي کافي با دستگاه‌هاي مربوطه و نبودن استانداردهاي لازم در خروجي کار و کپي‌هاي ديجيتال مجبور شديم نگاتيوها را از لابراتوار صدا و سيما خارج و به استوديو خصوصي بديع منتقل کنيم تا بتوانيم بخشي از تاخيرهاي به عمل آمده را در روند توليد به نوعي جبران کنيم.


سيروس رنجبر در ادامه بيان كرد:بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده قرار بود تدوين فيلم به طور همزمان انجام شود ولي تا کنون بنا به دلايلي اين مهم محقق نشده و تا هفته آينده كه استوديو بديع حلقه ديجيتال را به گروه تحويل مي‌دهد تقريبا يك ماه از مرحله تدوين عقب افتاديم.


رنجبر همچنين درباره پيگيري دلايل آن و نتايج حاصله ادامه داد: در پي درخواستهاي مکرر مبني بر ارائه توضيحات از سوي مسئولان مربوطه ، متاسفانه به جاي ارايه جواب قانع کننده درباره سهل‌انگاري صورت گرفته و تلاش براي رفع آن از کارمندان خود دفاع کرده و در خصوص حساسيت گروه فيلم برداري نيز طي واکنشي فرمودند که خيلي از کارگردان‌هاي خوب فيلم‌هايشان را به اين محل تحويل مي‌دهند و مثل شما حساسيت نشان نمي‌دهند.


سيروس رنجبر تاکيد کرد: يکي از نکات مهمي که در بخش خصوصي به آن پرداخته مي‌شود اين است كه مهندس مربوطه همزمان با ظهور نگاتيو با مدير فيلم بردار در تماس بوده و چگونگي سير ظهور را مرحله به مرحله در ميان مي‌گذارد. در حالي که متاسفانه در تلويزيون بعد از يك هفته كه نتيجه كار را پي‌گير مي‌شديم جواب قانع كننده‌اي دريافت نمي‌كرديم.


کارگردان فيلم آواي جبرئيل ادامه داد: در حال حاضر با توجه به عملکرد چند ساله گروه فيلم و سريال تلويزيون در خصوص تهيه برخي از سريال‌هاي پر هزينه به شکل 35 ميلي‌متري اين سوال پيش مي‌آيد که وقتي سريالي قرار نيست در سينماها به نمايش درآيد چه ضرورتي دارد تا به صورت 35 ميلي متري فيلم‌برداري شده سپس در لابراتوار و تدوين به ديجيتال تبديل شود، در صورتي كه در همان مرحله ابتدايي نيز مي‌توان به شكل ويدئويي تصويربرداري كنند.


کارگردان «مادر پائيزي» در پايان گفت: كشورما به لحاظ استعداد، امكانات و اشتياق از پتانسيل خيلي خوبي برخوردار است ولي در عمل با ضعف هاي زيادي روبرو هستيم که همين امر منجر به كند شدن حركت رو به جلو مي‌شود. به همين دليل اميدواريم مسئولان محترم كشور تمهيداتي را لحاظ كنند كه از تمام قدرت و استعدادهاي نهفته در جامعه بتوان به نحو احسن استفاده كرده و كشورمان را به پويايي و پيشرفت در همه حوزه ها از جمله فرهنگ سوق دهيم.

نظر شما