دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۴۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
معاون امور انجمن‌هاي سازمان بسيج هنرمندان جزئيات اجراي اختتاميه ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج را تشريح کرد.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج، سيد اسماعيل اشرف نيا گفت:مراسم اختتاميه اين جشنواره ، از ساعت 15 هيجدهم اسفند ماه در سينما نفت آبادان و با حضور مسئولين فرهنگي کشور و 700 نفر داستان نويس بسيجي برگزار خواهد شد.


وي با بيان اين که نويسندگان شاخصي مانند دکتر مجتبي رحماندوست عضو فرهنگستان هنر، امير حسين فردي، حبيب احمدزاده، جهانگير خسروشاهي، راضيه تجار، سميرا اصلان پور، سهيلا عبد الحسيني در اين مراسم حضور خواهند داشت، افزود: از ملاصالح قاري يکي از پيشکسوتان و اسوه‌هاي مقاومت و حماسه در اين مراسم تجليل و زندگي پر افتخار وي به داستان نويسان جوان معرفي خواهد شد.


اشرف نيا در تشريح ساير برنامه‌هاي مراسم اختتاميه اظهار داشت: در اين مراسم از 9 برگزيده به طور خاص تجليل مي‌شود و آثار 13 داستان نويس نيز در سه سطح نوجوان، جوان و بزرگسال به عنوان تقدير شدگان مورد تشويق قرار خواهد گرفت. البته تمامي آثار منتخب و نقدير شده نيز مانند پنج دوره قبل در يک مجلد منتشر خواهد شد.


وي با بيان اين که از 3356 داستاني که از 31 استان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده در مرحله استاني از 279 برگزيده تقدير به عمل آمده و اين تقدير شدگان در کنار ساير داستان نويسان منتخب تهران و شهرستان ها ميهمانان ويژه اختتاميه ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج را تشکيل مي دهند.


معاون امور انجمن‌هاي سازمان بسيج هنرمندان در پايان با اشاره به نسبت موضوعي آثار ارائه شده در اين جشنواره گفت: موضوع دفاع مقدس با 56 درصد بالاترين نسبت را در ميان آثار داشته و پس از آن داستان‌هاي اجتماعي با 27 درصد، داستان انقلاب با 7 درصد، موضوع آزاد با 6 درصد و بالاخره داستان‌هاي سياسي با نسبت 4 درصد ترکيب موضوعي داستان‌هاي ارسال شده به اين جشنواره را تشکيل دادند که از نظر شمارگان نيز استان خراسان رضوي با 527 اثر بالاترين تعداد داستان ارسال شده به دبيرخانه‌هاي استاني را به خود اختصاص داد.


آئين اختتاميه و جلسات هم انديشي و کارگاه‌هاي جانبي ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج از 17 تا 19 اسفند ماه در استان سرافراز خوزستان برگزار خواهد شد و سينما نفت آبادان ميزبان مراسم اختتاميه جشنواره است.

نظر شما