چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۴۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
شهردار تهران گفت: محسن هاشمي نزديك به 13 سال بود كه در سمت مديرعاملي مترو فعاليت مي‌كرد و خود در استعفايش به من گفت كه نشاط گذشته را ندارم. هدف ما نيز از اين جابه‌جايي پيشبرد بهتر امور است.

به گزارش خبرنگار«شهر»، محمد باقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز-16 اسفند- در مراسم توديع و معارفه مديران جديد شركت بهره‌برداري مترو در توضيح علت پذيرفتن استعفاي محسن هاشمي، مديرعامل سابق مترو گفت: در اين زمينه تحليلي از رسانه‌ها ديدم كه سوال شده بود كه چرا در دفعات قبل استعفاهاي هاشمي پذيرفته نمي‌شد اما اين بار پذيرفته شد. پاسخ اين سوال روشن است، وي نزديك به 13 سال است كه در سمت مديرعاملي مترو فعاليت مي‌كرد و خود در استعفايش به من گفت كه نشاط گذشته را ندارم. هدف ما نيز از اين جابه‌جايي پيشبرد بهتر امور است.

 

قاليباف تاكيد كرد: چرا از منظر سياسي به موضوع نگاه مي‌كنيد و جنبه‌هاي ديگر را درنظر نمي‌گيرد. جنس من از جنس اين گونه مسايل سياسي نيست.

 

شهردار تهران خاطرنشان كرد: محسن هاشمي از خانواده مترو جدا نشده است و وي از امروز به عنوان عضو موظف هيات مديره و مشاور من در حوزه حمل و نقل است. وي وظيفه دارد كه به مديرعامل جديد كمك كند.

 

شهردار تهران بار ديگر تاكيد كرد: اين جابه‌جايي امري طبيعي است.

 

شهردار تهران در ادامه با معرفي وهاب درويش مديرعامل جديد شركت متروي تهران گفت: درويش نزديك به 40 سال است كه سابقه فعاليت در امور فني و مهندسي دارد و داراي تجربه لازم در اين زمينه است. او در پروژه‌هاي كوچك و بزرگ كشور حضور داشته و بسياري از پروژه‌هاي شهر تهران توسط وي انجام شده است.

 

او افزود: در مورد ويژگي‌ درويش بايد بگويم در يك كلام او "اين كاره است". بتن و تونل را خوب مي‌شناسد و داراي روحيه جهادي با پشتكار و تواضع است و او را از مديران متدين و دلسوز انقلاب مي‌دانم، حضور درويش بدون شك ظرفيت جديدي را در مجموعه مترو به وجود خواهد آورد.

 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اعضاي هيات مديره شركت مترو گفت: حضور درويش به عنوان مديرعامل، تشكري‌هاشمي به عنوان رييس هيات مديره و محسن هاشمي، مازيار حسيني و پورزرندي به عنوان اعضاي هيات مديره تركيب مناسبي به وجود آمده كه از همه تجربيات لازم برخوردار است.

 

شهردار تهران در پايان تصريح كرد: ساخت و توسعه مترو اولين دغدغه شهرداري است چرا كه هم‌اكنون ما با معضل آلودگي هوا و ترافيك مواجههيم كه حل آن در گرو توسعه حمل و نقل عمومي و مترو است و ما با توجه به همين موضوع، شهرداري در كمك به مترو هيچ دريغي نمي‌كند. اميدواريم روند ساخت مترو را با سرعت بيشتري به پيش ببريم.

در همين زمينه بخوانيد:

نبايد بگذاريم قطار مترو متوقف شود/هاشمي بهترين دوران عمرش را در مترو خدمت كرد

نظر شما