شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۴۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
هم‌زمان با يكصدمين زادروز آيت‌الله طالقاني صورت گرفت؛
ماكت فايبرگلاس مجسمه آيت‌الله طالقاني در ضلع شرقي تقاطع خيابان‌هاي طالقاني و شريعتي نصب شده است و مجسمه اصلي در چند روز آينده در اين محل نصب مي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، هم‌زمان با يك‌صدمين زادروز آيت‌الله طالقاني، نيم تنه اين يار ديرين امام خميني(ره) به‌منظور بزرگداشت اين چهره انقلابي در تقاطع خيابان‌هاي شريعتي و طالقاني نصب شد.


اين نيم‌تنه از جنس برنز است و يک متر و چهل سانتيمتر ارتفاع دارد که به همراه پايه آن به سه متر مي رسد كه توسط رضا قره‌داغي طراحي و اجرا شده است و ابعاد آن 5/2 برابر اندازه طبيعي پرتره‌هاست.

  

بر اساس مشاهدات خبرنگار «شهر» در حال حاضر تنها ماكت فايبرگلاس اين مجسمه در اين مكان نصب شده است و مجسمه اصلي در چند روز آينده در اين محل نصب مي‌شود. جانمايي اين مجسمه به گونه‌اي صورت گرفته كه از سه‌محور طالقاني، شريعتي و خواجه‌نصير طوسي قابل رويت است.


بر اساس اين گزارش در چند ماه اخير تنديس شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مانند شهيد همت و تني چند از بزرگان تاريخي، چون ابن‌سينا نصب شده يا طي روزهاي آينده خواهد شد. پيش از اين در ضلع غربي اين تقاطع نيز آب‌نماي زيبايي به صورت دو حوض منور طراحي و ساخته شده است.

نظر شما