دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۴۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
عباس جعفري مقدم معتقد است هنرمندان بسيجي بايد با شجاعت در جستجوي كشف و ارائه مكتب‌هاي ادبي و هنري بومي باشند.
به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج از آبادان، عباس جعفري مقدم گفت: رويش‌هاي ادبيات داستاني نوجوان از نظر موضوع يابي و حساسيت هاي درست بسيار اميد آفرين است.
داور بخش نوجوان ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج تصريح كرد: سطح كيفي آثار ارائه شده به اين جشنواره خوب بود اما نكته‌اي كه به نظر من به عنوان امتياز اين جشنواره محسوب مي‌شود آن است كه نويسندگان نسل اول در آن مطابق اقتضائات اجتماعي و ارزشي جامعه موضوع يابي كرده بودند. يعني به عبارتي ما در ساير جشنواره‌ها شاهد اين هستيم كه نويسندگان در آغازين گام‌ها فاصله زيادي با مطالبات و روند فكري جامعه خود دارند اما در اين جشنواره ما ديديم كه نويسندگان نوجوان توانسته‌اند به درك خوبي از اتفاقات پيراموني خود دست يابند و علي رغم اشكالات ساختاري كه براي اين سن و سال طبيعي است، موضوع‌هاي نابي مورد توجه قرار گرفته بود.
نويسنده رمان «ويزاي بهشت» با اشاره به آثاري كه در اين جشنواره ملاحظه كرده اظهار داشت: اگر در چنين اتفاقات ادبي حتي يك نفر براي آينده ادبيات داستاني شناسايي و استعداد يابي گردد آن جشنواره مفيد بوده است . اين در حالي است كه در جشنواره حاضر حداقل 10 نويسنده نوجوان وجود داشتند كه اميدواري زيادي براي پيشرفت آنها وجود دارد. البته به شرط اين كه بعد از جشنواره قلم شان به حال خود رها نشود.
وي با تشريح وي‍ژگي‌هاي هنرمندان بسيجي و وجوه تمايز آنان با ساير هنرمندان افزود: در ابتداي كار ما شاهد اين هستيم كه اكثر هنرمندان درگير پزهاي غربي هستند اما ما توصيه مي‌كنيم كه بسيجيان با اتكا به نفس شجاعت،تصميم بگيرند كه اسير اين تئوري‌ها نشوند. البته اين گرو آن است كه ما بتوانيم مكتب‌هاي ادبي بومي را كشف و ارائه كنيم.
آئين اختتاميه و برنامه هاي وي‍ژه ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج به همت سازمان بسيج هنرمندان كشور از هفدهم تا نوزدهم اسفند ماه در شهر آبادان در حال برگزاري است.

نظر شما