يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۳۴۷۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
كاهش 5 تا 10درجه در دماي كشور طي چند روز آينده؛
براساس گزارش سازمان هواشناسي سامانه بارشي همچنان بر روي كشور مستقر است و طي امروز و فردا درغالب نقاط كشور، به جزجنوب شرق، بارش باران و گاهي رعد وبرق و وزش باد برقرار است ضمن اينكه در ارتفاعات و مناطق سردسيربارش برف ادامه دارد.

به گزارش " شهر" از امروز تا چهارشنبه براي اكثر نقاط كشور به‌ ويژه در نيمه شمالي كاهش دما پيش‌بيني مي‌شود به ‌طوري‌ كه كاهش دما درشمال‌ شرقي بين 5 تا10 درجه است.

بنابراعلام سازمان هواشناسي و بر اساس آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي سامانه بارشي همچنان بر روي كشورمستقربوده وطي امروز و فردا درغالب نقاط كشور،به جزجنوب شرق، بارش باران و گاهي رعد وبرق و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسيربارش برف ادامه دارد.

اين گزارش حاكيست، به‌تدريج از اواخروقت روزدوشنبه از شدت بارش مناطق غربي و جنوب غرب كاسته شده و بارش‌‌ها به نيمه شمالي كشورمحدود مي‌شود.

بر پايه اين گزارش انتظار مي‌رود كه بارش‌ها از اواخروقت سه شنبه به بعد درغالب مناطق كشورقطع شود.طي امروز و فردا درياي خزر و درسه روزآينده خليج فارس مواج است.


بر همين اساس طي روزهاي شنبه تا سه‌شنبه در استان‌هاي واقع در دامنه البرز و زاگرس بارش متناوب باران گاهي با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسير بارش برف از شدت بيشتري برخوردار است. 


 يكشنبه تا اوايل دوشنبه در برخي نقاط استانهاي چهارمحال و بختياري، لرستان، ايلام، كهگيلويه و بويراحمد و خوزستان آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها پيش‌بيني مي‌شود. طي اين مدت در مناطق سردسير و مرتفع اختلال در تردد خودروها نيز دور از انتظار نيست.
از اواخر يكشنبه و در روز دوشنبه در مناطق مرتفع و سردسير استانهاي گيلان، مازندران، اردبيل، قزوين، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي به سبب بارش برف و باران اختلال در تردد جاده‌اي رخ خواهد داد.


شايان ذكر است كه طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد آبهاي درياي خزر مواج و توفاني است.


همچنين طي ‌روزهاي يكشنبه تا سه‌شنبه خليج فارس نيز مواج پيش‌بيني مي‌شود. طي روزهاي يكشنبه تا سه‌شنبه در نيمه شمالي كشور بويژه در اردبيل، خراسان شمالي و استانهاي كرانه درياي خزر دماي هوا بين 5 تا 10 درجه كاهش خواهد يافت. 

نظر شما