دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۴۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: مهمترين اولويت‌کاري حوزه حمل‌ونقل در سال 90 توسعه حمل‌و نقل عمومي پايدار و توجه ويژه به مسائل زيست محيطي است.

به‌ گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، بهنام خشنودي قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در نشست مشترک روساي پليس راهور و مديران حوزه حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران اظهار کرد: تهران امروز ابر شهري است که مسائل و مشکلات آن ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و ترافيک دغدغه همه شهروندانش است.

او ادامه داد: بيشترين مشکل ترافيک تهران موضوعات فرهنگي است و بايد به موضوع نهادينه کردن فرهنگ ترافيک بيش از پيش و با جديت بيشتر توجه شود.

 

خشنودي تصريح کرد: امروز مسافران ديگر همه اقشار و گروه‌هاي جامعه از اتوبوس استفاده مي‌کنند و نوع استفاده از حمل و نقل عمومي تغييرات زيادي داشته که اين موضوع نشان مي‌دهد هر گاه ما بستر و زمينه مناسب را فراهم ساخته و با حفظ کرامت و شان شهروندان حمل ونقل عمومي مناسب، ايمن، باکيفيت ، سريع و ارزان را در اختيارشان قرار داده‌ايم آنها نيز به شدت استقبال کرده و کمتر خودروي شخصي‌يشان را از منزل خارج کرده‌اند.

 

او افزود: طي سال هاي اخير اقدامات قابل توجهي در راستاي ارتقاي سطح خدمات رساني حمل و نقل عمومي به شهروندان صورت گرفته است چنانچه به طور مثال عمر تاکسي‌هاي شهر که بخش قابل توجهي از آنها فرسوده بودند اکنون به 5 سال کاهش يافته و همچنين اتوبوس‌هاي دوکابين پرظرفيت و با کيفيت براي نخستين بار در تهران به کارگيري شدند.

 

قائم مقام معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: مهمترين اولويت کاري حوزه حمل ونقل در سال 90 توسعه حمل و نقل عمومي پايدار و توجه ويزه به مسائل زيست محيطي است.

 

او ادامه داد: توسعه حمل ونقل پاک و بدون آلايندگي از جمله توسعه مسيرهاي دوچرخه سواي و نهادينه کردن فرهنگ دوچرخه سواري نيز از جمله اقدامات مهمي است که در سال آتي با جديت دنبال خواهد شد.

 

خشنودي يکپارچه سازي سيستم حمل و نقل عمومي، به کارگيري سيستم هاي هوشمند در مديريت ترافيک، مديريت تقاضاي سفر، ايمني سازي معابر و ترددها در شهر، اصلاحات هندسي،... و توسعه فضاهاي پارک براي خودروها را از ديگر اقدامات در دستور کار اين حوزه در سال 90 دانست و ابراز اميدواري کرد که با هماهنگي بيش از پيش پليس راهور ، شاهد تسهيل ترددها و همچنين کاهش سوانح و تصادفات در شهر باشيم.

نظر شما