پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۴۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
پي‌گيري «شهر» براي تحقق خواسته مردم جواديه؛
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با بيان اين‌كه ساخت پل عابرپياده جواديه در كارگاه ادامه دارد، تصريح كرد: اين پل عابر پياده از طراحي خاصي برخوردار است كه مكمل زيبايي پل جواديه خواهد بود.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، افتتاح پل كابلي جواديه در يكي از قديمي‌ترين محلات شهر تهران كمك شاياني به حمل‌ونقل فرامنطقه‌اي كرده است، اما مردم محلي هنوز با مشكلاتي در اين محدوده مواجهند و خواستار بهره‌برداري هر چه سريع‌تر از پل عابرپياده در كنار اين پل براي حل برخي مشكلات هستند.


علي‌اصغر مونسان، مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در اين‌باره به خبرنگار «شهر» گفت: ساخت پل عابر پياده جواديه در كارگاه ادامه دارد و اميدواريم در چند ماه ابتدايي سال آينده اين پل تكميل شده و در محل نصب شود.


او با بيان اين‌كه اين پل عابرپياده از طراحي خاصي برخوردار است كه مكمل زيبايي پل جواديه خواهد بود، تصريح كرد: ساخت اين پل عابرپياده كه به‌عرض 6 و طول 126 متر در كنار پل جواديه احداث مي شود، زمان‌بر است.


از ويژگي‌هاي اين پل، طراحي ‌اي ويژه براي استفاده ناتوانان جسمي، حرکتي و استفاده از پله‌هاي برقي هم‌چنين احداث فضاهاي فرهنگي در طول مسير است، به‌‌گونه‌اي که در فضاهاي خالي دسترسي‌ها، احداث کتابخانه و مراکز فرهنگي در نظر گرفته شده که همزمان با اجراي پل ساخته مي شوند.

هم‌چنين نورپردازي پل جواديه يكي ديگر از مراحلي است كه توسط معاونت فني و عمراني شهرداري تهران پي‌گيري مي‌شود. به‌گفته مونسان، پس از تصويب طرح نورپردازي، قراردادهاي لازم با پيمان‌كار و مشاور پروژه منعقد شده و خريد تجهيزات آغاز شده است.


محمدجواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران نيز در اين‌باره به‌خبرنگار «شهر» گفت: طراحي نورپردازي پل جواديه در اين سازمان نيز مورد بررسي قرار گرفته و تصويب شده است.


پل كابلي جواديه علاوه بر اين‌كه به عنوان نماد سوم شهر تهران بايد از زيبايي خاصي در شب برخوردار باشد، در كريدور هوايي شهر تهران قرار دارد و از همين‌رو نورپردازي خاصي هم براي آن پيش بيني شده و به اجرا در مي‌آيد.

ساخت پل جواديه كه از آن به‌عنوان يكي از زيباترين پل‌هاي خاورميانه ياد مي‌شود، با تدبير دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در يكي از قديمي‌ترين محلات شهر تهران ساخته شده است تا جلوه‌اي خاصي در پهنه جنوبي شهر تهران ايجاد كند، ضمن اين‌كه ايجاد مركز فرهنگي هنر نينوا با زيربناي 50هكتار در اين محدوده سبب مي‌شود جواديه به‌يكي از برخوردارترين محلات شهر تهران بدل شود.

در همين زمينه بخوانيد:
به زودي؛ جواديه نوراني مي‌شود
گشايش زيباترين پل خاورميانه؛ «جيم» مثل جلوه جديد جواديه
مديرعامل سازمان عمران شهر تهران: خريد تجهيزات نورپردازي پل جواديه آغاز شد
معاون فني عمراني شهرداري تهران: ساخت «پل عابرپياده جواديه» آغاز شد
شهردار تهران: پل‌جواديه نمادي از همت و كار مضاعف است

نظر شما