شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۴۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
فردا انجام مي‌شود؛
تعدادي از مديران دولتي از جمله ارشادمنش معاون عمراني وزيركشور فردا -24اسفند- به همراه درويش مديرعامل جديد مترو از خطوط در حال ساخت مترو بازديد مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «شهر» ارشادمنش معاون عمراني وزيركشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور فردا -24اسفند- به همراه درويش مديرعامل جديد مترو از خط سه و نيمه شمالي و جنوبي خط يك مترو بازديد مي‌كند.

 

علاوه‌بر اين، ارشاد‌منش رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، در اين بازديد از نزديك شاهد عمليات مكانيزه حفر تونل با استفاده دستگاه‌هاي ماشين حفار (TBM) در مسير خط سه و هفت مترو خواهد بود.

 

بنابراين گزارش هم‌اكنون دستگاه‌هاي ماشين حفار تونل مترو موسوم به TBM در خطوط درحال ساخت مترو فعال هستند. اين دستگاه‌ها در روز مي‌تواند 15متر تونل حفر كند كه اين روش حفر مي‌تواند، سرعت ساخت مترو را 12 برابر كند.

 

اين گزارش مي‌افزايد، هم‌اكنون ايستگاه تجريش در بخش شمالي خط يك مترو در مراحل نهايي ساخت قرار دارد و به زودي به بهر‌ه‌برداري مي‌رسد. در بخش جنوبي اين خط نيز ايستگاه در حال ساخت كهريزك وجود دارد كه در اواخر بهار سال آينده راه‌اندازي مي‌شود.

 

به گفته مسئولان شركت مترو فاز اول خط 3 مترو نيز با 6 ايستگاه از چهارراه ولي‌عصر (عج) تا خيابان سهروردي در حال احداث است كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته در سال 90 به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

خط 7 مترو نيز از ديگر خطوط در حال ساخت مترو است اين خط داراي تونلي به طول 27 کيلومتر و تعداد 25 ايستگاه است که از جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از تقاطع اتوبان شهيد محلاتي ، 17 شهريور و ميدان محمديه تغيير جهت داده و ضمن گذر از تراز پايين و کنار تونل توحيد و عبور از کنار برج ميلاد در ميدان بوستان سعادت آباد پايان مي‌يابد.

 

براساس اين گزارش مسئولان شركت مترو اعلام كرده‌اند كه آْمادگي دارند هرماه يك ايستگاه مترو راه‌اندازي كنند اما اين برنامه با وجود آماده بودن ايستگاه‌ها در زمان برنامه‌ريزي شده به دليل كمبود واگن اجرايي نيست.

 

اين گزارش مي‌افزايد در حال‌حاضر بيش از 3 ماه‌است كه 7قطار درون شهري، 18 واگن دوطبقه ، 10لوكوموتيو به همراه ديگر تجهيزات و قطعات يدكي قطارها به دليل پرداخت نشدن اعتبارات دولت به شركت متروي تهران، در كمرگ بندرعباس مانده است.

 

اين درحالي است است اين روزها مسافران مترو به دليل كمبود قطار در شرايط نامناسبي جابجا مي‌شوند.

 

اميد است بازديدهاي مديران دولتي از مترو موجب آن شود تا دولت با توجه بيشتري به مشكلات اين سامانه حمل‌ونقل عمومي و كمك به حل آن ، زمينه خدمت‌رساني بهتر به مسافران مترو را فراهم آورد.

نظر شما