سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۴۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
شهردار تهران اظهارکرد : وجود حرم مطهر امام (ره) و مزار مطهر شهداي گلگون کفن موجب شده تا بهشت زهرا(س) از مهمترين قطبهاي فرهنگي شهر باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمدباقر قاليباف، صبح امروز -23 اسفند- در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني ، خدماتي و فرهنگي بهشت زهرا (س) ضمن درود به روح پرفتوح امام (ره) و شهدا گفت : من از روز اول در شهرداري نسبت به بهشت زهرا(س) و کساني که در اين مکان مقدس به فعاليت مشغول هستند حساسيت و توجه ويژه داشتم و همچنان نسبت به اين مکان حساس هستم .

او با اشاره به دوران دفاع مقدس و اين که جبهه يک قطعه از بهشت بود ، اظهار کرد : از آن جهت اين را مي‌گويم که دنيا در مقابل چشم همه رزمندگان کوچک شده بود و زماني که دنيا را نمي‌بيني خودت را نمي‌بيني و وقتي خودت را نمي بيني خدا را ميبيني .

 

قاليباف ادامه داد : زماني که  توکلي نژاد به عنوان مدير عامل سازمان بهشت زهرا (س)منصوب شد به او گفتم که بهشت زهرا جايي است که انسان مي تواند خدا را ببيند و همچنين کار در اين مکان موجب مي شود دنيا در مقابل چشم ما خفيف‌تر شود .

 

او خاطرنشان‌کرد : بهشت زهرا (س) تنها مکاني است که قابليت بي ارزش جلوه دادن دنيا را دارد و انسان ها در مقياس هاي مختلف و با فهم و درک متفاوت هريک به گونه اي اين موضوع را درک مي کنند .

 

شهردار تهران با بيان اين که بر اين باورم که بهشت زهرا (س) يکي از قطب هاي فرهنگي شهر است افزود : چراکه در اين مکان ما حرم مطهر امام (ره) و مزار مطهر شهدا را داريم و همه انسان هايي که به هر دليل به اين مکان مي آيند بيش از هر زمان ديگر به ياد خدا مي افتند و از اين جهت است که اين مکان يک قطب فرهنگي است.

 

او ادامه داد : ما در شهرداري تهران بايد هماهنگ با ساير سازمان ها و نهادهاي مربوطه تلاش کنيم تا بهشت‌زهرا(س) را به يک قطب فرهنگي بسيار بزرگ در شهر تهران تبديل کنيم . نکته بعدي که بر آن تاکيد دارم زيباسازي و ساماندهي مزار شهداست و بايد به سمتي برويم تا دست اندرکاران مجموعه شهري اين مهم را به نحو مطلوب انجام دهند و در اين زمينه نظرات خانواده شهدا را نيز تامين کنيم .

 

او همچنين تصريح کرد : بهشت زهرا (س) در کنار اينکه يک قطب فرهنگي بزرگ است يک بوستان بزرگ براي شهر نيز محسوب مي شود که نياز به ساماندهي داشته چرا که هم اکنون شاهد مشکلات و آسيب هايي در اين مکان هستيم و اين آسيب هاي غير قابل قبول به دليل عدم وجود فضاي فيزيکي مناسب در اين مکان است.

 

قاليباف در ادامه به موضوع رفاه و معيشت کارکنان شهرداري اشاره کرد و افزود : من تا جايي که توان دارم تلاش مي کنم تا مشکلات معيشتي همکارانم را حل کنم و دغدغه من حل مشکلات آن هاست و در اين زمينه لازم است کارکنان شهرداري قناعت را رعايت کرده و من نيز بايد تلاش ، عدالت را رعايت کنم .

 

شهردار تهران تصريح‌کرد : طبيعتا بخشي از سازمان‌هاي شهرداري نسبت به برخي ديگر محروم‌تر هستند که سازمان بهشت زهرا نيز جزو يکي از آن هاست و تاکيد من توجه بيشتر به اين سازمان است.

*تحقق آرمانهاي امام (ره) در گرو اطاعت از رهبري و حرکت در مسير جهاد و شهادت است

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در ادامه در مراسم افتتاح قطعه روضه الحسين (ع) ويژه مداحان اهل بيت(ع) ، که در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) برگزار شد گفت: امروز توفيق يافتم که در جمع مداحان اهل بيت در مکاني گردهم جمع شويم که بهترين بندگان خدا در آن آرميده اند و بدون شک ملائک الهي در کنار مزار شهدا و امام راحل فرود مي آيند. او ادامه داد : ما در فرهنگ اسلام يادگرفته ايم که امانت دار باشيم و امانت داري يکي از ويژگي هاي مومنان است و کساني که محب اهل بيت (ع) هستند ، امانتدارند. شهردار تهران اظهار کرد : امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي امانتي الهي است که از طرف امام خميني (ره) ، مجاهدين و شهداي انقلاب که درطول تاريخ تشيع مبارزه کردند به دست ما رسيده است و امروز توفيق يافتيم در سايه نظام ولايي و اسلامي زندگي کنيم که اين امانتي در دست من و شماست. قاليباف با بيان انکه مبادا فراز و نشيب دنيا ما را از اين امانتي که در دستمان قرار گرفته غافل کند افزود : امروز عظمت ملت مسلمان در دنيا و احياء مجدد اسلام در اين مقطع از تاريخ به برکت انقلاب اسلامي و خون شهدا است. شهردار تهران با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي با تلاش امام راحل و شهدا و پافشاري کردن بر سنت هاي الهي به وجود آمد و نتيجه اش پيرزي هاي پي در پي در مقابل دشمنان اسلام بود تصريح کرد : بايد تذکري به خودم و شما بدهم و آن اين است که از اين امانت الهي غفلت نکنيم و در دفاع از آن کم نگذاريم و فراز و نشيب زندگي ما را از خدمت گذاري به نظام و رهبري وانگذارد. او در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه خداوند نعمات بيشماري را به انسانها بي منت ارزاني داشته گفت : تنها نعمتي خداوند به واسطه آن بر ما منت گذاشته ، نعمت ولايت است . قاليباف ادامه داد: دو عامل موجب پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن بوده است که يکي اطاعت از ولايت و رهبري و وحدت در جامعه در حول محور ولايت و ديگري فرهنگ جهاد و شهادت و ترويج آن در جامعه است. شهردارتهران با اشاره به اينکه مداحان اهل بيت مروجان فرهنگ جهاد و شهادت هستند گفت: انقلاب ما ريشه در ولايت، مکتب امام حسين (ع) ، باورهاي اعتقادي امام صادق (ع) و باورهاي واقعي انتظار دارد . او تصريح کرد : اگر امام حسين(ع) و فرهنگ شهادت نبود بدون شک پيروزي انقلاب اسلامي شکل نمي گرفت پس اطاعت از ولايت و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت دو عامل مهم براي حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

*بهره برداري زير گذر بهشت زهرا (س)


بنابراين گزارش همچنين امروز زير گذر بهشت زهرا (س) با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري رسيد.توکلي نژاد مدير عامل سازمان بهشت زهرا در اين رابطه گفت: پروژه زير گذر بهشت زهرا با 7ميليارد تومان هزينه ظرف 2 سال به بهره برداري رسيده که اين زير گذر قسمت قديم و جديد بهشت زهرا (س) را به يکديگر متصل مي‌کند.


توکلي نژاد اظهار کرد: مجموعه پذيرش بهشت زهرا(س) در حال حاضر در حال احداث است و تا 3 ماه آينده به بهره برداري مي رسد که تا کنون 15 ميليارد تومان هزينه براي احداث آن صرف شده است. او ديگر پروژه هاي عمراني بهشت زهرا را افتتاح قطعه روضه الحسين (ع) براي مداحان ، بوستان شهيد حيدر نيا و فرهنگسراي رضوان، 4 ايستگاه دوچرخه سواري با هزار و 500 دوچرخه، مجتمع عروجيان جديد، نصب 10 آلاچيق پارکي در حرم مطهر و بهشت زهرا، احداث کتابختانه تخصصي معاد عنوان کرد.

نظر شما