يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۴۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
با احداث زيرگذر بهشت زهرا در موعد مقرر؛
احداث زيرگذر بهشت‌زهرا (س) منجر به حذف يکي از دوربرگردان‌هاي حادثه‌ساز شد که به اعتقاد کارشناسان به ميزان چشمگيري، خسارات ناشي از تصادف‌هاي اين محدوده را کاهش مي‌دهد.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از پايگاه خبري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، علي‌اصغر مونسان، مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران گفت: اين زيرگذر به طول 750 متر بوده و داراي 2 رمپ ورود و خروج به طول 300 متر است، هم‌چنين اجراي اين پروژه 225 متر اصلاح هندسي به‌همراه داشت.


او در ادامه افزود: احداث اين زيرگذر ترافيک محدوده بهشت‌زهرا(س) و طرح توسعه آن که در پايين دست محور تهران ـ قم قرار دارد را برطرف مي‌كند و كمك قابل توجهي نسبت به كاهش و روان‌سازي ترافيک سه‌راه کهريزک و باقر‌شهر است.


مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با بيان اينکه اجراي طرح فوق الذكر به لحاظ فني و مهندسي کـار بسيـار سختـي بـود، اظهـار داشت: ساخت زيرگذر بهشت‌زهرا به دليل وجود 3 سازه مهم شامل گل‌دسته، مسجد و سر درب ورودي شرقي، بسيار سخت بود و بايد طوري مسير از بين اين سه سازه عبور مي کرد که آسيبي به آنها وارد نشود.


او درباره حذف دوربرگردان خطرساز و حادثه‌آفرين دراين محدوده گفت: قبل از اجراي طرح زيرگذر، دوربرگرداني روبروي درب قديم بهشت‌زهرا(س) وجود داشت که مراجعه‌کنندگان مجبور بودند بـراي ورود بـه بهشت زهرا(س) از آن استفاده کنند. اين دوربرگردان بسيار خطرناک و عامل بسياري از تصادف‌ها در محدوده مذكور بود که با اجراي زيرگذر، دوربرگردان مورد نظر نيز حذف شد.


مونسان با اشاره به‌ اين که در اجراي طرح زيرگذر بهشت‌زهرا(س) از 200 شمع استفـاده شـده اسـت، افزود: احداث اين پروژه از نيمه دوم سال 1388 آغاز و در موعد مقرر به پايان رسيد.


او در‌باره مشکلات طرح گفت: انحراف ترافيک جاده قديم تهران – قم به دليل حجم بالاي تردد و خصوصا عبور و مرور ماشين‌هاي سنگين، کار دشواري بود اما خوشبختانه زيرگذر بهشت‌زهـرا (س) به‌بهترين نحو ممكن انجام شد تا امكاني جديد براي تردد راحت و آسان خودروها در اختيار شهروندان قرار گيرد.

نظر شما