دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۱
کد خبر: ۳۴۹۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
معاون امور مناطق شهرداري تهران:
معاون امور مناطق شهرداري تهران از مناطق 9 و 15بازديد كرد و در جريان اين بازديد 123 کار ويژه در دستور کار نواحي شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي اداره کل برنامه ريزي و توسعه شهري امور مناطق شهرداري تهران ، دکتر عيسي شريفي معاون امور مناطق شهرداري تهران در ادامه بازديدهاي خود از مناطق 22 گانه که سيدمحسن اسدي، مديرکل برنامه ريزي و توسعه شهري و فخرالدين سليماني ،مشاور عالي و مدير حوزه معاونت وي را همراهي مي کردند ، با حضور در مناطق 9 و 15 تهران ، از پروژه هاي در حال احداث و چگونگي اجراي طرح استقبال از بهار در اين مناطق بازديد و جمع بندي و انتظارات مديريت شهري از اقدامات انجام شده را بازگو کرد.


شريفي ابتدا در منطقه 9 حاضر و تعدد پروژه هاي در حال احداث اين منطقه نظير مجتمع ورزشي شهربانو و دانشگاه هوايي ، ساختمان نواحي ( ناحيه 1 و 2 ) ، سوله بحران ، مرکز بازيافت و ... را باعث افزايش سرانه هاي عمومي در اين منطقه دانست و اظهار اميدواري کرد اين پروژه ها هر چه زودتر تکميل ، تجهيز و مورد بهره برداري شهروندان قرار گيرد.

او از فرهنگسراي اقوام واقع در زيرگذر ميدان آزادي و آخرين اقدامات صورت گرفته شده در بوستان المهدي ( عج ) که به تازگي مرمت و بازسازي اساسي شده است بازديد کرد ودر حاشيه بازديد ، آبنماي آب و آتش واقع در اين بوستان راه اندازي شد .


معاون امور مناطق سپس از احداث ساختمان اداري ناحيه 2 و مجتمع ياس به عنوان پروژه تعاوني مسکن کارکنان شهرداري منطقه 9 بازديد کرد و رسيدگي امور معيشتي و مسکن پرسنل شهرداري تهران را دغدغه مديريت شهري دانست و اظهار اميدواري کرد اين پروژه که يکي از کارهاي ماندگار شهردار منطقه 9 به شمار مي رود ، بر اساس برنامه زمان بندي شده تکميل و تحويل اعضاء آن شود.


او احداث مجتمع هاي فرهنگي و ورزشي کوثر ، شهربانو ، توحيد ، شهدا ، گلها و سراي محله هاي مهراباد و سرآسياب در اين منطقه را به فال نيک گرفت و از شهردار منطقه 9 خواست تا نسبت به گسترش فعاليت و به کارگيري توان مضاعف براي محله استادمعين و خيابان توکلي به عنوان محله و معبر منتخب طرح استقبال از بهار اقدام کند.


عليرضا جعفري شهردار منطقه 9 نيز اظهار داشت که ميزان صدور پروانه در بافت فرسوده به 334 درصد رشد رسيده است و با آغاز عمليات احداث 25 پروژه مختلف ابنيه در سال 1390 و شناسايي 80 فرصت سرمايه گذاري و پروژه مشارکتي ، اين منطقه به دوران شکوفايي خود خواهد رسيد.


در ديگر بازديد روز گذشته ، دکتر عيسي شريفي با حضور در منطقه 15 ، از احداث آبشار بوستان کوهسار در محله رضويه ، تالار ياس ، مجموعه فرهنگي و ورزشي خانوادگي ، پرديس سلامت و مرکز فرآموز ، خانه شهيد و ... بازديد کرد و اقدامات صورت گرفته شده در منطقه 15 شهرداري تهران طي ساليان اخير را باعث تحول در اين نقطه از شرق تهران دانست .


شريفي از طرح ابتکاري شهردار منطقه 15 براي انجام يک کار ويژه در سطح هر ناحيه اين منطقه طي اجراي طرح استقبال از بهار به نيکي ياد کرد و از مديرکل برنامه ريزي و توسعه شهري خواست تا نسبت به ابلاغ براي تسري اين امر در نواحي 123 گانه اقدام کند و بر اين اساس هر يک از نواحي شهر ، در طول طرح استقبال از بهار ، يک اقدام خاص و ويژه در محدوده خود در دستور کار قرار دهند .


او بهره برداري از پروژه هاي مجموعه ورزشي ، فرهنگي شهداي تاکسيران ، کلينيک تخصصي دندانپزشکي ، مجموعه هاي ورزشي آزادگان و شهيد بروجردي ، مرکز خدمات اجتماعي و رفاهي و مرکز شهربانو طي سال 1389 را اقدامي ارزنده به منظور ايجاد فضاهاي اجتماعي و تفريحي براي شهروندان شرق تهران قلمداد و اظهار اميدواري کرد در سال آتي اين روند ادامه داشته و سراي محله هاي ديگر نظير هاشم آباد، مينابي و رضويه نيز به بهره برداري برسد.

معاون امور مناطق شهرداري تهران ، از آمادگي منطقه 15 براي افتتاح و بهره برداري از 35 پروژه در ابتداي سال آتي ابراز خرسندي کرد و اظهار داشت که بر اساس سياست هاي شهرداري تهران ، تکميل و بهره برداري از پروژه ها ، شرط آغاز احداث پروژه هاي جديد در شهر تهران است که اميد است با افتتاح اين 35 پروژه ، عمليات احداث ديگر پروژه هاي برنامه ريزي شده براي اين منطقه آغاز شود.


شريفي با اشاره به سکونت بيش از 1400 خانواده معظم شهيد در منطقه 15 ، بهره برداري از خانه شهيد را اقدامي ارزنده دانست و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس را وظيفه همگان دانست و از مسئولان اين منطقه خواست که برنامه ريزي دقيقي براي بازديد دانش آموزان و علاقمندان از اين پروژه صورت دهند.


معاون امور مناطق شهرداري تهران اجراي پروژه هاي بازگشايي محورهاي ارتباطي و ساماندهي و رسيدگي به بزرگراه هاي شهيد شوشتري ، امام علي ( ع ) و دولت آبادي را از اقدامات داراي فوريت در اين منطقه قلمداد و اظهار اميدواري کرد که اين امر هر چه زودتر در دستور کار مسئولان اين منطقه قرار گيرد.


او انتخاب شهرک رضويه و بلوار خاوران به عنوان محله و معبر منتخب طرح استقبال از بهار را گزينشي هوشمندانه عنوان کرد و از يزداني خواست تا نسبت به گسترش فعاليت ها اقدام کند.


مجتبي يزداني شهردار منطقه 15 نيز به تشريحي از اقدامات اين منطقه طي سال 1389 پرداخت و اظهار داشت که علاوه بر احداث مجتمع هاي ورزشي مختلف در سطح منطقه نظير خانوادگي ، تاکسيران ، آزادگان و ... تعداد زمين هاي چمن مصنوعي در اين منطقه به 44 زمين فوتبال رسيده است.

نظر شما