سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۴۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
مهمترين نكات ايمني رانندگي در سفر اعلام شد؛
با نزديك شدن به سال جديد و افزايش سفرهاي نوروزي،‌ كارشناس آموزش اورژانس كشور نكات ايمني را به رانندگان ارائه داد.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، آرزو دهقاني با بيان اين مطلب اظهار كرد:‌ رانندگان قبل از سفر بايد اتومبيل خود را از نظر نقص فني بازديد كرده و از شرايط اقليمي مسير و مقصد، از طريق رسانه ها آگاه شوند و تجهيزات ايمني لازم، پوشاک و خوراک مناسب همراه داشته باشند.

 

وي افزود: توصيه مي‌شود بارهاي داخل صندوق عقب و روي باربند را کاملاً محکم كرده و از حمل بارهاي سنگين و حجيم، خارج از ابعاد اتومبيل و بيش از حد مجاز پرهيز كنند همچنين از حمل بارهاي خطر ناک نظير گاز، بنزين، نفت و ساير مواد سوختني و شيميايي خودداري كنند.

 

دهقاني ادامه داد: به همراه داشتن جعبه کمک هاي اوليه، کپسول آتش نشاني، تجهيزات ايمني ترافيک مانند مثلث احتياط ،چراغ قوه در سفر ضروري است و بهتر است افراد دفترچه بيمه و داروهاي مورد نياز را به همراه داشته باشند.

 

وي بستن كمربند ايمني را براي كاهش حوادث رانندگي ضروري دانست و گفت: از آنجا که مرگ‌هاي ناشي از ضربه به سر با استفاده از کمر بند ايمني به ميزان 25درصد کاهش مي‌يابد، در طول سفر کمر بند ايمني را بسته نگه دارند.

 

كارشناس آموزش اورژانس با اشاره به اين كه صندلي عقب اتومبيل ايمن ترين محل براي کودکان است،‌تصريح كرد: افراد بايد از قرار دادن كودكان در آغوش خود در صندلي جلو يا بيرون از صندلي مخصوص کودکان ، پشت شيشه اتومبيل خودداري كنند.

 

به گفته وي، در صورت مصرف داروهايي که بر هوشياري و سرعت واکنش شما در رانندگي تأثير منفي دارند ، از رانندگي خوداري كرده و همچنين در زمان بروز خستگي و کم خوابي، رانندگي نكنند و به محض مشاهده هر گونه تصادف منجر به جرح بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگيرند .

 

دهقاني به رانندگان توصيه كرد: چشم خود را به جاده بدوزند، بر روي علائم توجه ويژه داشته باشند و عواملي كه باعث حواس پرتي راننده مانند خواندن نقشه، آراستن خود، خوردن و آشاميدن، و تنظيم مواردي که در ماشين کنترل مي‌شوند، مانند کولر، بخاري، راديو و يا ساير سيستم‌هاي صوتي را انجام ندهند.

 

وي گفت: بهتر است رانندگان در شب، به خصوص در جاده‌هاي تاريک، سرعت خود را کم كنند و در مواقعي که محل عبور بسته است، مواظب باشند و به هيچ وقت حين رانندگي احساساتي و يا عصبي نشوند.

 

دهقاني خاطرنشان كرد: رانندگان بايد پس از هر دو ساعت رانندگي مدتي استراحت كرده و در صورت امکان در طول سفر رانندگان جاي خود را عوض كنند و از مصرف نوشيدني‌هاي کافئين دار، قهوه و يا کولا اجتناب كنند، زيرا آنها فقط براي يک مدت کوتاه کمک کننده است.

نظر شما