سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۴۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
رانندگان بايد پس از هر دو ساعت رانندگي مدتي استراحت کرده و از مصرف نوشيدنيهاي کافئين دار، قهوه و يا کولا اجتناب کنند زيرا آنها فقط براي يک مدت کوتاه کمک کننده است.

به گزارش شهر، کارشناس آموزش اورژانس کشور با اشاره به آغاز سفرهاي نوروزي گفت: رانندگان بايد پس از هر دو ساعت رانندگي مدتي استراحت کرده و از مصرف نوشيدنيهاي کافئين دار، قهوه و يا کولا اجتناب کنند زيرا آنها فقط براي يک مدت کوتاه کمک کننده است.

آرزو دهقاني اظهار داشت:‌ رانندگان قبل از سفر بايد اتومبيل خود را از نظر نقص فني بازديد کرده و از شرايط اقليمي مسير و مقصد، از طريق رسانه ها آگاه شوند و تجهيزات ايمني لازم، پوشاک و خوراک مناسب همراه داشته باشند.

 

وي افزود: توصيه مي شود بارهاي داخل صندوق عقب و روي باربند را کاملاً محکم کرده و از حمل بارهاي سنگين و حجيم، خارج از ابعاد اتومبيل و بيش از حد مجاز پرهيز کنند همچنين از حمل بارهاي خطر ناک نظير گاز، بنزين، نفت و ساير مواد سوختني و شيميايي خودداري کنند.

 

دهقاني ادامه داد: به همراه داشتن جعبه کمکهاي اوليه، کپسول آتش نشاني، تجهيزات ايمني ترافيک مانند مثلث احتياط ، چراغ قوه در سفر ضروري است و بهتر است افراد دفترچه بيمه و داروهاي مورد نياز را به همراه داشته باشند.

 

وي بستن کمربند ايمني را براي کاهش حوادث رانندگي ضروري دانست و گفت: از آنجا که مرگهاي ناشي از ضربه به سر با استفاده از کمر بند ايمني به ميزان 25 درصد کاهش مي يابد، در طول سفر کمربند ايمني را بسته نگه دارند.

 

کارشناس آموزش اورژانس با اشاره به اينکه صندلي عقب اتومبيل ايمن ترين محل براي کودکان است، ‌تصريح کرد: افراد بايد از قرار دادن کودکان در آغوش خود در صندلي جلو يا بيرون از صندلي مخصوص کودکان، پشت شيشه اتومبيل خودداري کنند.

 

به گفته وي، در صورت مصرف داروهايي که بر هوشياري و سرعت واکنش شما در رانندگي تأثير منفي دارند، از رانندگي خوداري کرده و همچنين در زمان بروز خستگي و کم خوابي، رانندگي نکنند و به محض مشاهده هر گونه تصادف منجر به جرح بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگيرند.

 

دهقاني به رانندگان توصيه کرد: چشم خود را به جاده بدوزند، بر روي علائم توجه ويژه داشته باشند و عواملي که باعث حواس پرتي راننده مانند خواندن نقشه، آراستن خود، خوردن و آشاميدن، و تنظيم مواردي که در ماشين کنترل مي شوند، مانند کولر، بخاري، راديو و يا ساير سيستمهاي صوتي را انجام ندهند.  

 

وي گفت: بهتر است رانندگان در شب، به خصوص در جاده هاي تاريک، سرعت خود را کم کنند و در مواقعي که محل عبور بسته است، مواظب باشند و به هيچ وقت در حين رانندگي احساساتي و يا عصبي نشوند.

 

دهقاني خاطرنشان کرد: رانندگان بايد پس از هر دو ساعت رانندگي مدتي استراحت کرده و در صورت امکان در طول سفر رانندگان جاي خود را عوض کنند و از مصرف نوشيدنيهاي کافئين دار، قهوه و يا کولا اجتناب کنند زيرا آنها فقط براي يک مدت کوتاه کمک کننده است.

نظر شما