دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۵۰۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
از سوي سازمان بهشت‌زهرا اعلام شد :
قرائت زيارت پرفيض عاشورا، اجراي سفره هفت‌سين قرآني، اهداي شاخه‌هاي گل و گلدان‌هاي لاله، نورافشاني قطعات مطهر شهدا و برگزاري مسابقه تيراندازي نمادين به مظاهر استکبار جهاني از برنامه‌هاي ويژه تحويل سال جديد در بهشت‌ زهرا (س) است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان بهشت زهرا (س) ورودي‌هاي بهشت‌ زهرا (س)‌ از ساعاتي قبل از تحويل سال جديد بر روي زائران باز بوده و برنامه‌هاي ويژه‌اي براي مراسم تحويل سال نو تدارک ديده شده است.

 

بنابراين گزارش هم‌اكنون توسط حوزه فرهنگي و اجتماعي سازمان بهشت زهرا (س) سفره هفت‌سين نوروز در 3 طرح در قطعه‌هاي مطهر شهدا برپاست. سفره هفت‌سين قرآني، هفت‌سين دفاع مقدس و هفت‌سين سنتي در قطعه‌هاي مطهر شهدا در کنار آرمگاه شهيدان هفتم تير اجرا شده است.

 

برپايه اين گزارش، اين طرح با نمادهاي قرآني، دفاع مقدس و نمادهاي سنتي، با تکنيک اشکال حجمي اجرا شده که با قرار دادن قرآني بزرگ هر 3 طرح به هم پيوند خورده است.

 

اين هفت‌سين با استقبال خانواده‌هاي معظم شاهد و زائران قبور مطهر شهدا مواجه شده به طوري که صف طولاني بازديد و گرفتن عکس يادگاري در اين محل همواره مشاهده مي‌شود.

 

مراسم تحويل سال نو در کنار گلزار شهدا در بهشت زهرا (س)

 

مراسم تحويل سال نو با قرائت زيارت پرفيض عاشورا در سالن دعاي ندبه «مهديه شهدا» گلزار شهداي بهشت‌زهرا (س) برگزار مي‌شود. اين مراسم از ساعت 2 بامداد روز دوشنبه اول فروردين سال90 با حضور خانواده‌هاي معظم شاهد و با قرائت زيارت عاشورا توسط مداحان اهل بيت (ع) در سالن مهديه شهدا «ندبه» برگزار مي‌شود.

 

برپايه اين گزارش خانواده‌هاي معظم شهدا دوستداران انقلاب اسلامي، امام (ره) و شهدا سال جديد را با سلام به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در کنار مضجع شريف ياران آن حضرت آغاز مي‌کنند.

 

پذيرايي از زائران، اهداي شاخه‌هاي گل و گلدان‌هاي لاله و بسته‌هاي فرهنگي به خانواده‌هاي معظم و مدعوين از ديگر برنامه‌هاي لحظه تحويل سال نو در بهشت زهرا (س) است که توسط روابط عمومي و امور فرهنگي اين سازمان انجام مي‌شود.

نظر شما