دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۵۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
همزمان با دومين جشن جهاني نوروز سالن‌ها و مکان‌هاي هنري تهران پذيراي آثار هنري داخلي و خارجي شرکت کننده در اين جشن مي‌شوند.

به گزارش " شهر " به نقل از سايت جشن جهاني نوروز ، مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر، تالار وحدت، فرهنگسراي نياوران، مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي و موزه هنرهاي معاصر تهران همزمان با جشن جهاني نوروز پذيراي آثار گروه‌هاي داخلي و خارجي در حوزه‌هاي تجسمي،‌ موسيقي و نمايش‌هاي آييني مي‌شوند.

 

دومين جشن جهاني نوروز، مجموعه فرهنگي هنري آزادي و فرهنگسراي نياوران همزمان با جشن جهاني نوروز از دوم فروردين سال جاري ميزبان آثار عکس، پوستر، کارت پستال و خوشنويسي است.

 

اداره‌کل هنرهاي تجسمي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت سال نو و همزمان با جشن جهاني نوروز اقدام به برگزاري مسابقه «جشن نوروز» در زمينه‌هاي خوشنويسي، عکس، پوستر و کارت پستال کرد. بيش از يک هزار هنرمند با سه هزار اثر در اين مسابقه شرکت کردند.

 

از بين آثار منتخب اين مسابقه از دوم فروردين سال جاري نمايشگاه عکسي در مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي و نمايشگاه پوستر، کارت پستال و خوشنويسي هم در فرهنگسراي نياوران برپا شده است.

 

جشن جهاني نوروز در تهران از هفتم فروردين 90 آغاز مي‌شود و در روزهاي 8، 9، 10 و 11 فروردين‌ماه 90 هنرمندان کشورهاي ترکمنستان، پاکستان، هندوستان، تاجيکستان، قرقيزستان، ازبکستان، ترکيه، عراق، آذربايجان و گرجستان در حوزه‌هاي تجسمي، موسيقي و نمايش‌هاي آييني به اجراي آثار خود مي پردازند.

نظر شما