دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۳۵۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: حوادث و تصادفات در تعطيلات نوروزي با همياري و آرامش مردم نسبت به سال قبل در بعضي روزها تا 50 درصد هم كاهش داشته است.

به گزارش «شهر»، سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم ،شنبه در جمع خبرنگاران در شيراز افزود:‌ نوروز آرام و با نشاطي را در كشور شاهد هستيم و بر عكس سال هاي گذشته كه شاهد تراكم شديد در جاده هاي كشور بوديم امسال سفرها به تدريج در حال انجام است.

وي ادامه داد: در سفر به چند استان كشور و اخذ آمارها، با مشاركت خوب مردم حوادث و تصادفات نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد كم تر شده است.

فرمانده نيروي انتظامي كشور بيان داشت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گرايش مردم به حمل و نقل عمومي بيشتر شده است و مردم براي سفرهاي خود كمتر از خودرو شخصي استفاده مي كنند.

احمدي مقدم ادامه داد: در بازديد از محل اسكان مسافران نوروزي اغلب آنان از سفر و تسهيلات ارائه شده راضي بودند.

وي با بيان اينكه بايد براي موج بازگشت مسافران آماده شويم افزود: تلاش خواهيم كرد با حضور دستگاه هاي امدادي و مشاركت مردم در پايان فروردين، آمار تصادفات و حوادث جاده اي در كشور كاهش يابد.

فرمانده نيروي انتظامي كشور به مردم توصيه كرد همچنان كه سفرهاي نوروي را به تدريج آغاز كردند،بازگشت از سفر را هم به صورت تدريجي مديريت كنند و سفر خود را به روزها و ساعت هاي پاياني تعطيلات موكول نكنند تا با تراكم و ترافيك سنگين در جاده ها رو به رو نشوند.

احمدي مقدم همچنين اظهار داشت: اميدواريم با همياري خوب مردم چند روز باقي مانده از تعطيلات را هم به خوبي پشت سر بگذاريم.

وي ادامه داد: براي روز طبيعت هم نيروي انتظامي خودش را آماده مي كند تا با ايجاد ترافيك روان در مسيرهاي منتهي به پارك ها و تفرجگاه ها فضاي مناسبي براي استفاده هر چه بيشتر و بهتر مردم از اين روز مهيا شود.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در تعطيلات نوروز همه پرسنل ناجا حتي نيروهاي تحت آموزش، عوامل ستادي و پشتيباني صد درصد در آماده باش هستند.

احمدي مقدم با بيان اينكه در كنارما، پليس نگهبان محله و سازمان هاي امدادي در حال ارائه خدمات به مردم هستند، اضافه كرد: در مجموع 500 هزار نيرو در بخش هاي انتظامي، امنيتي و امدادي در تعطيلات نوروزي امسال مشغول به فعاليت هستند.

فرمانده نيروي انتظامي كشور درباره برنامه هاي و اولويت هاي كاري ناجا در سال 90 اظهار داشت: با توجه به اينكه جرم درحال تحول در جامعه است و سارقان و مجرمان غالبا از تكنيك ها و فنون جديدي مخصوصا در حوزه مجازي استفاده مي كنند طبيعي است كه امنيت در چنين فضايي نمي تواند با ابزارهاي سنتي تامين شود.

احمدي مقدم افزود: با توجه به اين موضوع ما هم بايد خود را به روز رساني كنيم كه در اين رابطه تقويت پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات(فتا) در مبارزه با جرايم مجازي از جمله سرقت، جعل، كلاهبرداري و ورود به حريم خصوصي مردم در اين فضا، تقويت اشراف اطلاعاتي بر خلاء هايي كه وجود دارد و تقويت اقدام هاي الكترونيكي در جاده ها از جمله اين موارد است.

وي گفت: سامانه الكترونيك جاده تهران- شيراز در آستانه سال 90 تقويت شد و اميدواريم كه تا پايان سال جاري بتوانيم چندين محور ديگر از جمله محورهاي منتهي به شمال كشور كه بسيار پر ترافيك و پر تردد هستند را هم به صورت كامل تحت مراقبت قرار دهيم.

احمدي مقدم اضافه كرد: ادامه بهبود و تعالي رفتار پليس با مردم وتقويت مرزها به ويژه در درياها از ديگر برنامه هاي ناجا در سال 90 خواهد بود.

فرمانده نيروي انتظامي كشور همچنين درباره فعاليت پليس فتا اظهار داشت: اين پليس در مدت كوتاهي كه راه اندازي شده است اقدام هاي بسيار خوبي در مبارزه با هكرها و مجرمان فضاي مجازي داشته است.

احمدي مقدم ادامه داد: امسال هم بايد در حوزه مبارزه اقدام هاي خود را تقويت كنيم و هم ساختار اين پليس را گسترش دهيم.

وي افزود: در سال 90 در همه مراكز استان ها، پليس فتا تشكيل خواهد شد و اعتبارات لازم هم براي انجام اين امر پيش بيني شده است.

نظر شما